• ärtan nr2

Brun flytning gravid i V.31

Hej, jag undrar om det är några fler av er som har fått bruna flytningar?
    Jag är gravid i v.31 beräknad till 24 dec.
    Jag märkte att jag hade bruna flytningar i trosan när jag skulle gå på toa... det ser ut som precis när man har börjat få mens alltså innan själva blodet börjar komma så brukar det komma brunt först. Det är inte torrt det var ganska färskt..

har inte ont i magen heller och lilla killen verkar röra på sig iallafall:)

någon mer som har haft detta?

• Svar på tråden Brun flytning gravid i V.31
  • Licens To Kiss

Slemissen?

99 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • ärtan nr2

jag vet inte...tänkte också på det men när jag ringde till förlossningen och frågade så sade de inte något om att det kanske kunde vara slemproppen...
    har duschat så jag får se om det kommer mer eller om jag får ont i magen så skulle jag återkomma till förlossningen sade de.

• Licens To Kiss

Lycka till!

99 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Forbidden

Ts. Nja. Slemmisen ser mer ut som de låter. Som slem, snor. Grönt.
    Låter mer som typ torkat blod, de brukar ge sig i en brun flytning. Kan va helt ofarligt men va sa de på förlossningen? Tycker du borde fått åka in och kolla upp.

Jag hade denna flytning som du beskriver med min son, och denna gång, fast i typ v 6.

• StarkMamma

Brunt blod är gammalt blod som kommer ut- Har ni haft samlag nyligen så kan det bli så.

• november09

Hade exakt samma i v31. Blev ombedd att komma ner på förlossningen. Var inte öppen och de kunde inte se vart de kom ifrån. (var bara lite i trosorna på morgonen som när man får mens) Kom inge mer blod sen. De undersökte bebisen som mådde bra! Hade däremot många sd så har haft lite problem med de senaste veckorna. (de trodde sd kunde sätta igång förlossningen) Men ingen bebis har kommit än och går in i v 36. Lycka till!

• ärtan nr2

Tack för svaren:) jag tror heller inte att det är slemproppen.
    Nu när jag vaknade på morgonen så fortsätter det att komma lite brun flytning men det är inte stora mängder... svårt jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte hålla på att ringa till förlossningen igen när jag inte har andra besvär, men om det fortsätter under dagen tänker jag kontakta de igen har jag bestämt.
    jag antar också att lill killen börjar åka ner med huvudet för att jag känner mycket tryck & så vid blygbenen så det kanske är det som gör att man får flytningar...

• Flicka81
    ärtan nr2 skrev 2009-10-23 06:55:39 följande:
    Tack för svaren:) jag tror heller inte att det är slemproppen.Nu när jag vaknade på morgonen så fortsätter det att komma lite brun flytning men det är inte stora mängder... svårt jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte hålla på att ringa till förlossningen igen när jag inte har andra besvär, men om det fortsätter under dagen tänker jag kontakta de igen har jag bestämt.jag antar också att lill killen börjar åka ner med huvudet för att jag känner mycket tryck & så vid blygbenen så det kanske är det som gör att man får flytningar...
    Har haft bruna flytningar/ små blödningar hela graviditeten, (är i v.39 + 2), var på obstetriken sist jag fick bruna flytningar i lite mer riklig mängd, v. 32) och jag kände precis som du innan jag åkte. "inte skall väl jag störa som mår så bra", men de var hur gulliga och förstående som helst. Och viktigast är att du och din bebis mår bra.
    Bebis har det dessutom bättre när du är lugn.
    Känner du minsta lilla oro så åk! FL är till för dig, inte tvärt om.

Kram och lycka till!
  • Svärdlilja

ärtan hur gick det, har precis samma men jag känner knappt att jag vill åka till fl pga infektionsrisk vid undersökningar och så?!

Svar på tråden Brun flytning gravid i V.31