• MajaMi

Svullnad bredvid ljumsken

Har i några veckor känt en liten svullnad (inte speciellt stor) på högra sidan av "venusberget" (som en del kallar det.. ). Svårt och beskriva exakt var men mellan ljumsken och slidan, liksom uppe på, men bara på ena sidan.

Det är en mjuk svullnad, så ingen knöl eller så .. kan trycka in den, gör inte ont. När jag vaknar mitt i natten och har legat ner länge, ställer mig upp så känner jag den inte alls lika tydligt... lite konstigt.

Någon som har en aning om vad det kan vara eller som känner igen sig?

Vet inte om det har med graviditeten och göra men kanske? är i vecka 34.

• Svar på tråden Svullnad bredvid ljumsken
  • SnipSnapSnut

Jag har/hade så...det har försvunnit lite nu....märkte det runt v. 30 kanske. Men min svullnad kunde göra lite ont om jag tryckte på den. Jag antog att det var svullet typ av foglossning...att fogen fram var lite påverkad...men vet inte. Min sitter precis där du beskriver!

• MajaMi
    SnipSnapSnut skrev 2009-10-22 21:45:03 följande:
    Jag har/hade så...det har försvunnit lite nu....märkte det runt v. 30 kanske. Men min svullnad kunde göra lite ont om jag tryckte på den. Jag antog att det var svullet typ av foglossning...att fogen fram var lite påverkad...men vet inte. Min sitter precis där du beskriver!
    har också hört det där om foglossning innan.. mitt kom också ungefär v 30 fram tills nu då, blir ju varken större eller mindre.. inget som stör mig så, har bara undrat vad det är =) vi kanske har samma då eftersom det satt på samma ställe!

tack för ditt svar!
  • kaffebönan2

Låter som ett ljumskbråck. Det har jag...

• Vixen
    kaffebönan2 skrev 2009-11-16 12:13:10 följande:
    Låter som ett ljumskbråck. Det har jag...
    Min första tanke oxå.
  • Emeli Johanna

tycker också det låter som ett bråck, hade det från v 30 under min första graviditet, sedan gick det tillbaka för att sedan komma redan i v 12 under denna.

Svar på tråden Svullnad bredvid ljumsken