• datub

Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?

Jag är en man, ibland har jag svårt att förstå mig och tolka kvinnor/kroppsspråk,
    Att en del kvinnor använder sin kropp och sitt sätt att klä på sig, sin blick,o.sv. för att få makten över män, att nånting bli gjort, detta användes även i reklam branschen och en del kvinnor använder detta sätet för att uppnå något mål.
    OBS: Jag läger inte alla kvinnor under en kam.
    Min fråga är om en kvinna vill verkligen ha sex,hur ska man tolka då?
    Traditionell sätt,Ofta kvinnor förvänta sig mannen ska ta det första steget.För min del om jag ska ta det första steget,inte för sexet (för att jag är för mycket blyg)men om jag ska ha en vänskap,och inners inne gärna vill ha sex, hur ska jag bete mig ,då?
    varför sex ,eller vänskap är så svårt, och komplicerat, det ju alla,och ala skulle gilla det,men varför kvinnorna bete sig annorlunda, deras kroppsspråk säger en sak, deras mun säger en annan sak ??
    Hur bete sig en kvinna om denna är intresserad och vill verkligen ha sex ??
    För att det vill jag gärna ha sex med en kvinna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-06 08:37
    det är svårt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 11:02
    ??

• Svar på tråden Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?
  • smarties

.....hon SÄGER att hon vill ha sex kanske?

• Anonym

Jag är kvinna men använder mig aldrig av dessa maktmedel som du pratar om, flirtar jag med en kille så gör jag det för att jag är intresserad av honom inte för att få makt, men apropå frågeställningen, när menar du att duvill veta om hon vill ha sex eller inte, sånt är ju svårt att veta första gången man träffar någon, man får ju ta det etappvis.

Ligger ni i soffan/sängen och hånglar är chansen ganska stor att hon kommer att vilja ha sex med dig, i annat fall säger hon förhoppningsvis till när/om hon tycker att du går för långt. Vägen dit kan vara svår men har ni pratat hela kvällen och hon tittar mycket på dig och ler så kan du ana att hon är intresserad, då kan det vara dags att börja kyssas sen är ni igång.

• datub
    Anonym skrev 2009-11-09 19:14:44 följande:
    Jag är kvinna men använder mig aldrig av dessa maktmedel som du pratar om, flirtar jag med en kille så gör jag det för att jag är intresserad av honom inte för att få makt, men apropå frågeställningen, när menar du att duvill veta om hon vill ha sex eller inte, sånt är ju svårt att veta första gången man träffar någon, man får ju ta det etappvis. Ligger ni i soffan/sängen och hånglar är chansen ganska stor att hon kommer att vilja ha sex med dig, i annat fall säger hon förhoppningsvis till när/om hon tycker att du går för långt. Vägen dit kan vara svår men har ni pratat hela kvällen och hon tittar mycket på dig och ler så kan du ana att hon är intresserad, då kan det vara dags att börja kyssas sen är ni igång.
    Hej
    Tack för dit svar
    som jag beskrev det är svårt att förstå kvinno kroppsspråk.
    I vissa länder räcker en rak blick,nickande,leende,eller man rör sina läppar på nåt speciellt sätt.
    Då fattas vad man menar,medan här i Sverige finns inga koder.Sedan om man ha haft sex,dagen efter man bli utslängt.och om man är arbets kamrat,och känner till henne, då är det kört,
    Ett exempel,via en förening, kom jag i kontakt med en kvinna som är psykolog till sitt yrke,en gång ville hon ha hjälp med sin dator (typisk försök)medan jag håller på med datorn,så kysste vi,och jag lyfte henne,och bar till sängen,och knullade henne,medan hon smekte sin fitta.då plötsligt öppnade hennes dotter entré dörren och kom in med sin kompis.Hennes dotter är stor c.a. 20- 25 år gammal,jag tror hon förstådd vad vi höll på.
    då klädde jag på mig,och gick i toalett, och senare gick hem,
    Det har gått många år, och jag bjöd henne på mat två ggr hem,men vi har inte haft sex,
    vi har inte pratat om det som ha hänt.
    Numera;Denne kvinna hälsar inte mera på mig riktig.och jag är irriterad på hennes sätt,var det mitt fel då??
    Jag har haft liknande historia flera ggr.
  • Anonym
    datub skrev 2009-11-09 22:26:44 följande:
    Hej
    Tack för dit svar
    som jag beskrev det är svårt att förstå kvinno kroppsspråk.
    I vissa länder räcker en rak blick,nickande,leende,eller man rör sina läppar på nåt speciellt sätt.
    Då fattas vad man menar,medan här i Sverige finns inga koder.Sedan om man ha haft sex,dagen efter man bli utslängt.och om man är arbets kamrat,och känner till henne, då är det kört,
    Ett exempel,via en förening, kom jag i kontakt med en kvinna som är psykolog till sitt yrke,en gång ville hon ha hjälp med sin dator (typisk försök)medan jag håller på med datorn,så kysste vi,och jag lyfte henne,och bar till sängen,och knullade henne,medan hon smekte sin fitta.då plötsligt öppnade hennes dotter entré dörren och kom in med sin kompis.Hennes dotter är stor c.a. 20- 25 år gammal,jag tror hon förstådd vad vi höll på.
    då klädde jag på mig,och gick i toalett, och senare gick hem,
    Det har gått många år, och jag bjöd henne på mat två ggr hem,men vi har inte haft sex,
    vi har inte pratat om det som ha hänt.
    Numera;Denne kvinna hälsar inte mera på mig riktig.och jag är irriterad på hennes sätt,var det mitt fel då??
    Jag har haft liknande historia flera ggr.
    Det handlar om social kompetens!
    Vi i Sverige har visst koder bara det att dom inte är lika direkta, man måste vara bättre på att läsa av folk.

Jag kan ju inte ge dig en enkel och snabb kurs i social kompetens här i forumet på familjeliv, det är sånt som man måste lära sig själv, något som man helst borde ha lärt sig redan som liten, men man kan lära sig det även senare i livet. Du kan väldigt sällan veta om en tjej vill ha sex med dig eller inte innan du ens pratat med henne, det vet du oftast först när ni börjat att hångla om ens då.
  • Anonym
    datub skrev 2010-06-11 17:14:28 följande:
    hur tolkar man då ?
    Menar du att du inte har någon som helst erfarenhet av att tolka andra människor?  Du tittar på dem och letar efter tecken på intresse.
  • datub
    Anonym skrev 2010-06-13 16:50:39 följande:
    Det handlar om social kompetens!
    Vi i Sverige har visst koder bara det att dom inte är lika direkta, man måste vara bättre på att läsa av folk.

Jag kan ju inte ge dig en enkel och snabb kurs i social kompetens här i forumet på familjeliv, det är sånt som man måste lära sig själv, något som man helst borde ha lärt sig redan som liten, men man kan lära sig det även senare i livet. Du kan väldigt sällan veta om en tjej vill ha sex med dig eller inte innan du ens pratat med henne, det vet du oftast först när ni börjat att hångla om ens då.
    Jag kan en hel del om " Social kompentens ". Du behöver inte besvära dig och lära upp mig,
    Sedan som jag skrev flera gånger innan, som du verkade missa att läsa, jag är inte ute efter sex, snarare ute efter en fast och en seriös relation,
    men sex även ingår i packetet ( relation ).

När det gäller "Social kompetens ", det ämnet missbrukas när som helst, och var som helst.det handlar bl.a charma, låtsas,luras och bära en mask.
    En försäljare använder sin " socila kompetens "föra tt sälja ,
    " En annan använder sin " Social kompetens " för att få charma någon stackars,bereonde var denne finns,
    Om denne finns t.e.x. på en pub, då gäller att charma och få en gratis drink.

För min del , jag är en rak och ärlig människa ,jag kommer att vara dålig på " Socila kompetens " livet ut.Och det är jag jätte stölt för det.
  • datub
    Anonym skrev 2010-06-13 16:52:33 följande:
    Menar du att du inte har någon som helst erfarenhet av att tolka andra människor?  Du tittar på dem och letar efter tecken på intresse.
    Jag är en vuxen man, och jag kan tolka,
    men, det finns en del, som använder sin " socila komptens " då skapas förvirrning hos mig,

Då vet jag inte vad menas det egentligen,
  • Anonym
    datub skrev 2010-06-13 23:46:17 följande:
    Jag kan en hel del om " Social kompentens ". Du behöver inte besvära dig och lära upp mig,
    Sedan som jag skrev flera gånger innan, som du verkade missa att läsa, jag är inte ute efter sex, snarare ute efter en fast och en seriös relation,
    men sex även ingår i packetet ( relation ).

När det gäller "Social kompetens ", det ämnet missbrukas när som helst, och var som helst.det handlar bl.a charma, låtsas,luras och bära en mask.
    En försäljare använder sin " socila kompetens "föra tt sälja ,
    " En annan använder sin " Social kompetens " för att få charma någon stackars,bereonde var denne finns,
    Om denne finns t.e.x. på en pub, då gäller att charma och få en gratis drink.

För min del , jag är en rak och ärlig människa ,jag kommer att vara dålig på " Socila kompetens " livet ut.Och det är jag jätte stölt för det.
    Med social kompetens menar jag att ha lätt för att prata med andra människor och att kunna förstå andra människor, inte manipulation utan att kunna läsa av kroppsspråk osv.

Du skriver att du vill ha en fast relation och inte bara sex, grattis det gör hela saken mycket enklare, för ju djupare man kommer in i en relation ju lättare är det att veta när den andre vill ha sex. När relationen mellan två intresserade människor blir allt seriösare brukar sexet oftast komma helt naturligt.
  • Anonym (ja du....)

Du har ju redan till viss del svarat på din fråga - om du är med en kvinna, ni pratar intimt med varandra och ni börjar kyssa varandra, smeka, ta av kläder osv... då brukar det vara så att man är sugen på sex.

Svårare tycker jag brukar vara att veta om det finns något seriöst intresse. Om bägge vill ligga brukar det hända nästan av sig själv, men som du själv skriver, hur vet man om det finns något mer bakom? Eller hur upprätthåller man intresset efter sex, så att den man varit med inte bara säger tack och hej, och drar?

Jag tror det handlar om tur, det gäller att hitta den människan man klickar med. Sen är det ju bra att kunna sociala koder också, det finns många, och ju fler man kan och ju bredare kunskap/erfarenhet man har på området, desto lättare att kommunicera.

Om du är stolt över att vara "rak och ärlig" som du skriver (jag antar att du menar då att du inte använder dig av sociala koder), så borde det bästa för dig vara att hitta en kvinna som är likadan. Tyvärr tror jag sådana är ganska ovanliga, så konkurrensen kan vara hård.

Mitt råd till dig: fortsätt vara stolt över hur du är, men ha som mål att lära dig mer om sociala koder (eller "social kompetens"). Kunskap är makt - ju mer du kan desto lättare kan det bli, och desto större blir utbudet på marknaden för dig.

• datub
    Anonym (ja du....) skrev 2010-06-14 00:03:48 följande:
    Du har ju redan till viss del svarat på din fråga - om du är med en kvinna, ni pratar intimt med varandra och ni börjar kyssa varandra, smeka, ta av kläder osv... då brukar det vara så att man är sugen på sex.

Svårare tycker jag brukar vara att veta om det finns något seriöst intresse. Om bägge vill ligga brukar det hända nästan av sig själv, men som du själv skriver, hur vet man om det finns något mer bakom? Eller hur upprätthåller man intresset efter sex, så att den man varit med inte bara säger tack och hej, och drar?

Jag tror det handlar om tur, det gäller att hitta den människan man klickar med. Sen är det ju bra att kunna sociala koder också, det finns många, och ju fler man kan och ju bredare kunskap/erfarenhet man har på området, desto lättare att kommunicera.

Om du är stolt över att vara "rak och ärlig" som du skriver (jag antar att du menar då att du inte använder dig av sociala koder), så borde det bästa för dig vara att hitta en kvinna som är likadan. Tyvärr tror jag sådana är ganska ovanliga, så konkurrensen kan vara hård.

Mitt råd till dig: fortsätt vara stolt över hur du är, men ha som mål att lära dig mer om sociala koder (eller "social kompetens"). Kunskap är makt - ju mer du kan desto lättare kan det bli, och desto större blir utbudet på marknaden för dig.
    Det är jätte intressant att läsa.
    Tack för ditt kommentar, och ditt förstålse,
    Jag ska tänka på det.
  • Anonym

Om en kvinna VERKLIGEN vill ha sex med dig lär du inte kunna missa det.

Svar på tråden Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?