• mellieB

Hur tar man med sig bröstmjölk ut?

Hej,, om jag skulle vilja pumpa ut och ta med mig bröstmjölk när jag skall till stan,, hur förvarar jag den då? och hur länge får den förvaras så?

• Svar på tråden Hur tar man med sig bröstmjölk ut?
  • Dixie

jag pumpade ner i nappflaska (aventi) och tog med den ut - har för mig att bröstmjölk håller sig 4 timmar i rumstemperatur ( men det var ett tag sedan jag ammade, så kolla gärna upp det!!)

• ebben

jag hade barnet med o ammade då det behövdes. vill du fara själv menar du+ eller varför ha bröstmjölk MED?
    du kan ju amma fast du är på stan liksom.

• Audrey Hepburn

I en nappflaska med lock på kan du ha det i, det står sig 2 timmar i rumstemperatur.

• Dimitra

Enligt amningshjälpen kan man ha bröstmjölk i rumstemperatur 4-6 timmar efter man pumpat.

The Dimitra universe.
  • gosnosens mamma

häll den på flaska och sen ner i en kylbag med kylklamp. Sen kan man ha med sig en termos med varmt vatten och en mugg. Sen är det bara att sätta ner flaskan i muggen med varmt vatten tills man får rätt tempratur. Är inte så bökit som det låter! :)

• gosnosens mamma
    Dimitra skrev 2009-10-22 20:09:28 följande:
    Enligt amningshjälpen kan man ha bröstmjölk i rumstemperatur 4-6 timmar efter man pumpat.
    Ännu bättre ju! :)
  • Dixie
    Dixie skrev 2009-10-22 20:06:43 följande:
    jag pumpade ner i nappflaska (aventi) och tog med den ut - har för mig att bröstmjölk håller sig 4 timmar i rumstemperatur ( men det var ett tag sedan jag ammade, så kolla gärna upp det!!)
    när mina var så små hände det att jag tog med utpumpad mjölk, för när de blev hungriga så ville de ha mat genast (!) och om man tex var på bussen och stod vid vagnen ville inte jag sätta mig och amma där, utan då var det smidigt att ha en flaska till hands!
  • mellieB

jag gillar inte att amma offentligt för att han e så bökig vid bröstet pga att han sväljer så mkt luft.. hmm men rumstemp,, nu e de typ minus grader ute ju? går det ändå?

• Dimitra
    mellieB skrev 2009-10-22 20:23:37 följande:
    nu e de typ minus grader ute ju? går det ändå?
    Ännu bättre ju

Ju kallare mjölken förvaras desto längre håller den.
    The Dimitra universe.
  • destino

brukar aldrig värma och det funkar hur bra som helst

Svar på tråden Hur tar man med sig bröstmjölk ut?