Hur tar man med sig bröstmjölk ut?
Hej,, om jag skulle vilja pumpa ut och ta med mig bröstmjölk när jag skall till stan,, hur förvarar jag den då? och hur länge får den förvaras så?
Hej,, om jag skulle vilja pumpa ut och ta med mig bröstmjölk när jag skall till stan,, hur förvarar jag den då? och hur länge får den förvaras så?
jag pumpade ner i nappflaska (aventi) och tog med den ut - har för mig att bröstmjölk håller sig 4 timmar i rumstemperatur ( men det var ett tag sedan jag ammade, så kolla gärna upp det!!)
jag hade barnet med o ammade då det behövdes. vill du fara själv menar du+ eller varför ha bröstmjölk MED?
du kan ju amma fast du är på stan liksom.
I en nappflaska med lock på kan du ha det i, det står sig 2 timmar i rumstemperatur.
Enligt amningshjälpen kan man ha bröstmjölk i rumstemperatur 4-6 timmar efter man pumpat.
häll den på flaska och sen ner i en kylbag med kylklamp. Sen kan man ha med sig en termos med varmt vatten och en mugg. Sen är det bara att sätta ner flaskan i muggen med varmt vatten tills man får rätt tempratur. Är inte så bökit som det låter! :)
jag gillar inte att amma offentligt för att han e så bökig vid bröstet pga att han sväljer så mkt luft.. hmm men rumstemp,, nu e de typ minus grader ute ju? går det ändå?
okej men behöver man inte värma upp den då?
brukar aldrig värma och det funkar hur bra som helst