• MrsAnka

Vilken nyans på toning efter avfärgning?

Vilka nyanser/toner är ok att lägga i håret efter blekning/avfärgning?Har hört att askiga toner gärna blir gröna...??

• Svar på tråden Vilken nyans på toning efter avfärgning?
  • meic

Vad är du ute efter för resultat?

• Carr0n

Tänk på att avfärgningen tar mest i hårbotten. Jag gjorde misstaget att avfärga mitt svarta hår och sedan färga håret brunt.. var väldigt ljust i hårbotten och mörkare resten.
    Så var sparsam i hårbotten...

• MrsAnka
    Carr0n skrev 2009-10-22 21:30:38 följande:
    Tänk på att avfärgningen tar mest i hårbotten. Jag gjorde misstaget att avfärga mitt svarta hår och sedan färga håret brunt.. var väldigt ljust i hårbotten och mörkare resten.Så var sparsam i hårbotten...
    Vad hade du för avfärgning när du tog bort din svarta färg?Fick du göra flera gånger?

Jag har en toning i som jag köpt hos en frisör...brun m nån svag nyans av rött.Vill nu bli ljus igen och kanske ha i nån nyans av nån blond!
  • Carr0n
    MrsAnka skrev 2009-10-23 11:30:21 följande:
    Vad hade du för avfärgning när du tog bort din svarta färg?Fick du göra flera gånger?Jag har en toning i som jag köpt hos en frisör...brun m nån svag nyans av rött.Vill nu bli ljus igen och kanske ha i nån nyans av nån blond!
    Jag tror att det är schwarzkopf, en blå förpackning som det står avfärgning på.
    Får använda 2 förpackningar eftersom jag har så långt hår.
    Men jag gjorde det bara en gång.. håret får en blond/orange färg efteråt...

När jag gjorde det första gången så färgade jag ljusbrunt med blonda slingor, det blev bra.

Andra gången så färgade jag det brunt, men då blev det mycket ljusare brun i hårbotten. Så nu har jag fått färgat håret brunt ännu en gång för att få bort det.
  • MrsAnka

Jag är ute efter blont resultat..men inte jätteblont så det är vitt.Men heller inte för mörkt...Svårt,kommer inte på nån nyans just nu

• Carr0n
    MrsAnka skrev 2009-10-24 20:43:44 följande:
    Jag är ute efter blont resultat..men inte jätteblont så det är vitt.Men heller inte för mörkt...Svårt,kommer inte på nån nyans just nu
    Avfärgar du håret först kanske du kan bleka det sedan... men jag tror nog att det sliter bra på håret.
    Tror inte det blir grönt.. snarare orange. Så du måste nog bleka i flera olika omgångar.
Svar på tråden Vilken nyans på toning efter avfärgning?