• Pelink

Hur gör jag en läskig halloweenbål?

Jag har en liter Bacardi äpple. Den ska se läskig ut, och inte några platsspindlar på botten. Har en tanke om att frysa in rödfärgat (karamellfärg) vatten i latexhandskar för att ha som is.
    Några fler tips? T ex ögonglober

• Svar på tråden Hur gör jag en läskig halloweenbål?
  • Pruttiluskan

Hmm...kan det varit på partaj som jag såg isformar som var löständer tro? =P haha...

• Cia o krabaten

Det finns grön saft på Willy's med krusbärssmak tror jag det var så blir bålen grön iaf

Kan man riva "remsor" av citrusskal som typ maskar eller så?
    Borde flyta tycker jag, inte sjunka som tex godismaskar.
    Lägga lite spindelnär med plastspindlar i över kanten på skålen.

• Novia
    Pruttiluskan skrev 2009-10-22 21:30:30 följande:
    Hmm...kan det varit på partaj som jag såg isformar som var löständer tro? =P haha...
    Jaa, de är görhäftiga, finns på lagerhaus! :D

Rör om i bålen med en diskborste och servera med diskhandskarna på.
  • Pelink

hehe svärisarna är tandläkare så jag kanske kan få någon avgjutning så jag kan frysa ner det och frukt tipset var bra, både gott och läbbigt =)

• Pelink

hahahaha ja diskborsten måste vara med!

• Novia
    Pelink skrev 2009-10-22 21:35:28 följande:
    hahahaha ja diskborsten måste vara med!
    Jag vet att det går att göra en bål som ser ut som diskvatten (med diskskummet) men jag kan inte hitta den nu, googla lite så kanske du lyckas hitta den, der ser riktigt häftig ut.
  • versan

Kokt kall spagetti ser ut som vita maskar eller glasnudlar genomskinliga ser ut som snor.

• Pelink

Tänker du på den man blandar cola och blå curacao...det delar sig och ser ut som avloppsvatten. Riktigt häftigt för skummet blir verkligen tjockt ock skitigt.

Novia skrev 2009-10-22 21:40:07 följande:
    Jag vet att det går att göra en bål som ser ut som diskvatten (med diskskummet) men jag kan inte hitta den nu, googla lite så kanske du lyckas hitta den, der ser riktigt häftig ut.
  • Novia
    Pelink skrev 2009-10-22 21:44:06 följande:
    Tänker du på den man blandar cola och blå curacao...det delar sig och ser ut som avloppsvatten. Riktigt häftigt för skummet blir verkligen tjockt ock skitigt.
    Hahah, den har jag tänkt på som drink, men jag har för mig att jag sett någon som är mer grön och skummig (inte rökig, utan skum), men jag hittar den inte...
  • versan
    Makaber Garnishes - Iced Eyeball - yummy!

Directions : Use stuffed olives frozen in ice cube trays, or trim and peel radishes, leaving a bit of red for a veiny look, then use a melon baller to create a small hole, and insert a cut olive. Vägbeskrivning: Använd fyllda oliver fryst i tråg Ice Cube, eller trim och skal rädisor och lämnar lite rött för en ÅDRIG utseende, använd sedan en melon baller att skapa ett litet hål och sätt en nedskärning oliv. Place in ice cube tray, fill with water, and freeze. Placera i Ice Cube fack, fyll med vatten och frysa.

Need an Extra Hand ? Behöver en extra hand?
    For the punch bowl, freeze up a few severed hands. För Punch Bowl, frysa upp ett par avhuggna händer.

Directions Use disposable latex gloves, washed and rinsed well, inside and out. Vägbeskrivning Använd disponibel latexhandskar, tvättas och sköljas väl, inifrån och ut. Fill with water and tie off tightly with an elastic. Fyll med vatten och fästa fast med en elastisk. The shape will turn out best if you hang the gloves, fingers down, from your freezer shelf. Formen kommer att visa sig bäst om du hänga handskarna, fingrar ner, från frysen hyllan. Plan to freeze your uncanny hands for at least one full day. Planerar

• versan
    versan skrev 2009-10-22 21:45:13 följande:
    Makaber Garnishes - Iced Eyeball - yummy! Directions : Use stuffed olives frozen in ice cube trays, or trim and peel radishes, leaving a bit of red for a veiny look, then use a melon baller to create a small hole, and insert a cut olive. Vägbeskrivning: Använd fyllda oliver fryst i tråg Ice Cube, eller trim och skal rädisor och lämnar lite rött för en ÅDRIG utseende, använd sedan en melon baller att skapa ett litet hål och sätt en nedskärning oliv. Place in ice cube tray, fill with water, and freeze. Placera i Ice Cube fack, fyll med vatten och frysa.Need an Extra Hand ? Behöver en extra hand? For the punch bowl, freeze up a few severed hands. För Punch Bowl, frysa upp ett par avhuggna händer. Directions Use disposable latex gloves, washed and rinsed well, inside and out. Vägbeskrivning Använd disponibel latexhandskar, tvättas och sköljas väl, inifrån och ut. Fill with water and tie off tightly with an elastic. Fyll med vatten och fästa fast med en elastisk. The shape will turn out best if you hang the gloves, fingers down, from your freezer shelf. Formen kommer att visa sig bäst om du hänga handskarna, fingrar ner, från frysen hyllan. Plan to freeze your uncanny hands for at least one full day. Planerar
    att frysa dina hemskt händer under minst en hel dag. When it's party time, run warm water over the gloves very briefly--just long enough to loosen the gloves from the ice--and carefully peel them off the frozen hands. När det är party time, köra varmt vatten över handskarna mycket kort - bara tillräckligt länge för att lossa handskar från isen - och försiktigt skala bort dem från den frusna händer. The frozen-water fingers break off easily, but that's okay--the disembodied digits just add to the "zombie" effect. Den frysta-vatten fingrar bryta lätt, men det är okej - det kroppslösa siffrorna bara lägga till "zombie"-effekt.
  • Pelink

Känns som att jag skulle behöva tio liter sprit för att få med alla era bra tips!

• Pruttiluskan
    Pelink skrev 2009-10-22 21:48:21 följande:
    Känns som att jag skulle behöva tio liter sprit för att få med alla era bra tips!
    Haha... Gör olika sorter då...en typ för varje glas :)
  • Kodia
    versan skrev 2009-10-22 21:46:41 följande:
    att frysa dina hemskt händer under minst en hel dag. When it's party time, run warm water over the gloves very briefly--just long enough to loosen the gloves from the ice--and carefully peel them off the frozen hands. När det är party time, köra varmt vatten över handskarna mycket kort - bara tillräckligt länge för att lossa handskar från isen - och försiktigt skala bort dem från den frusna händer. The frozen-water fingers break off easily, but that's okay--the disembodied digits just add to the "zombie" effect. Den frysta-vatten fingrar bryta lätt, men det är okej - det kroppslösa siffrorna bara lägga till "zombie"-effekt.
    Har du använt ett översättningsprogram? Snällt att du lät den engelska texten vara kvar - annars hade det ju blivit helt omöjligt att förstå hur man skulle göra...
Svar på tråden Hur gör jag en läskig halloweenbål?