Tips mot kvällsillamående???
Hjälp mig, är i vecka 9 och har börjat må jätte illa på kvällarna. Ska dessutom snart ut och resa. Någon med nåt bra tips??
Hjälp mig, är i vecka 9 och har börjat må jätte illa på kvällarna. Ska dessutom snart ut och resa. Någon med nåt bra tips??
Är det första barnet? Det är svårt att ge råd, men jag gör ett försök:
För mig är största hjälpen att lägga mig tidigt, eller att vila under dagen. Jag mår mer och mer illa, ju längre dagen går. Kroppen har ju en tendens att tala om hur den vill ha det. Min vill ha mycket vila. Kanske din också???
Kräks du på kvällarna?
Försök i så fall att dricka små mängder vätska så att kroppen får i sig det den behöver.
Lycka till med allt!
se till att du inte är hungrig, lågt blodsocker gör att man mår mer illa. gå och lägg dej tidigare så att du sover när det är som värst.
andra barnet. Inga kräkningar ännu, "bara" illamående.
Jag känner (är i v.21, gravid med andra barnet) att kroppen behöver OTROLIGT mycket mera vila denna gång och att jag lätt blir illamående på kvällen.
Jag äter fil i mängder! Hjälper för mig iaf
Köp åksjuketuggummin, Calma! www.calma.se/
Fungerar både på dagen och på kvällen, jag kunde inte vara utan dem i början när jag var gravid!
Det var min BM som tipsade mig!
Jag hade som du ett starkt illamående, fast hela dagen, under den tidiga delen av min förra graviditet.
Min BM rekommenderade Postafen (åksjuketabletter) som finns receptfritt på Apoteket. Och det var min räddning!! Man tar en tablett och den räcker 12 timmar, och börja verka inom 1 timme.
Samma nu, denna graviditet har jag nu börjat känna av illamående och jag tar direkt en tablett för att kunna fungera på jobbet och även med familjen på kvällen.
Nackdelen är att jag blir väldigt trött, det är en biverkan, men det tar jag hellre än illamåendet... :o)
Ofta kan det hjälpa med att äta regelbundet och att inte vara för trött (vilket man ofta är i början!). Tupplur på eftermiddagen?
Men hjälper inte det så får man kanske ta till piller... =(
Jag mår också väldig illa på kvällarna. Så fort det kommer så måste jag äta något. Gör jag inte det så blir det bara värre och värre tills jag kräks. Äter ca 1 gång i timmen nu från typ fyra fem till läggdags:) Kommer bli en riktig tjocksmock men jag pallar inte att må så illa. När jag har ätit lite är illamåendet som bortblåst.
calma ska man inte äta när man är gravid har jag läst
Lergigan comp . Bästa som hänt mig att gynekologen stod på sig och tyckte att jag skulle prova dem. Sådan befrielse. Mår ju lite illa hela tiden ändå, men det känns inte längre som jag ska kräkas när som helst. Postafen blev jag en zombie av, men Lergigan comp innehåller lite koffein så man håller sig vaken.
Be att få ett recept.
Jag har varit tvärtom mot hur de flesta mår o botar illamåendet.
Ju längre det gick på dagen o ju mer jag åt desto mer illa mådde jag. Mådde minst illa när jag var hungrig. Lite svår kombination eftersom jag var ganska hungrig, speciellt på riktig mat. Svårt att bara hålla sig till en postion när man är mer hungrig.
Småätandet fungerade inte alls för mig, mådde bara värre då.
Lite ovanligare variant, men det finns som sagt de som mår så här. Testa dig fram bland alla tips här o se vilket som hjälper på dig.
Det finns seaband (åksjukeband) på apoteket som du också kan prova.
Hoppas du mår bättre snart.