Fler som gillar indiska och annan liknande inredning?
Jag söker fler som gillar inredning med mörka träslag, ljuslyktor, mustiga färger osv.. vill ha tips och inspiration
Jag söker fler som gillar inredning med mörka träslag, ljuslyktor, mustiga färger osv.. vill ha tips och inspiration
Jag handlar mycke fönsterdekoration där. Vill köpa gardiner men dom är lite dyra så jag väntar lite. Vill köpa v-rumsmöbler också men de får bli när allt ska bytas ut.
Jag hade tur och kom över ett parti möbler från Indiska från en tjej som akut-sålde allt för att hon skulle flytta. Det var en bokhylla, två skrivbord, en midre spegel, en toapappershållare, två ramar, en stor spegel och ett vardagsrumsbord för 10.000 kr. det tyckte jag var ett bra pris. :)
Jag köper alla mina lyktor därifrån. Men jag skulle vilja hitta fler inköps-ställen som har liknande saker.. inspirerande sidor/bloggar som visar hem i den stilen. Tips och idéer.. Allt är välkommet.. :)
Ska måla om en fondvägg i köket och jag funderar på vad jag ska välja för färg som passar inredningen.. Just nu är väggen rosa.. Ska också måla om köksbordet. Funderar på svart faktiskt.. det skulle vara snyggt till dukar från Indiska tkr jag..
Jag är väldigt förtjust i indisk inredning. Men samtidigt gillar jag den mer avskalade skandinaviska stilen också. Så vi kombinerar hej vilt här hemma
När vi väl inreder sovrummet kommer det att bli mer genomgående indiskt. Fast i ljusa färger. Jag har sett ut en beige tapet med "blomgirlanger" i guld som jag tycker passar väldigt bra till indiska möbler i mörkt trä.
Jag tänker mig att det är lättare att ändra karaktär på rummet genom att byta gardiner, kuddar etc om väggarna är relativt neutrala.
Jag blandar Indiska med retro-prylar från 50 60- och 70-talet.. neutralt är inte min melodi och verkligen inte "less is more" och avskalat
*lägger i favoriter*
Satsar på mysfaktor i sovrummet just nu. Tycker Ellos har en fin kollektion också... Och Boom!
Vill också ha fler tips!
Boom har allt: möbler, lyktor, tavlor, prydnader - you name it! Kedjan är tydligen inte lika utbredd som jag trodde. Finns i Sundsvall och Umeå vad jag vet...
Kan tyvärr inte hitta någon hemsida.
Ja, Indiska är min favoritbutik när det gäller inredning och kläder! I vardagsrummet har vi soffbord och matbord med 6 stolar därifrån, plus gardiner och ljuslyktor m.m...
Gillar just nu turkosa detaljer till det mörka träet.
Har även inrett ett tråkigt badrum med detaljer från Indiska (Spegel m guldram, krokar, plastmatta, hylla m.m). Skulle vilja renovera det badrummet ordentligt med bl a nytt golv och har sett jättesnygga kakelmönster på marrakechdesign.se