Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Dantes matte

Sy häxkläder till min 5-åring - hjälp!!

Ska på Halloween fest på lördag och vet inte hur min häxson ska se ut. Själv har jag en svart klänning men till honom har jag än så länge ett par meter svart tyg. Hur ser en häxa ut egentligen? Har dom klänning? Cape?

Någon som har en idé eller kanske en bild? Skulle var jättetacksam för hjälp. Vet inte hur jag gör annars. Kanske bara blir en poncho av tyget annars?

• Svar på tråden Sy häxkläder till min 5-åring - hjälp!!
  • Dantes matte

Tack Silverkatten06.
    Jag har googlat men då jag är världens sämsta googlare så får jag liksom inte fram nåt....

• arkeologitjejen

Vill han inte vara trollkarl a'la Harry Potter då? Lite enklare. Då gör du bara en cape och kanske en toppig hatt till. Passar ju både flickor och pojkar.

Linnea 080310
  • Dantes matte

Han är väldigt bestämd på att han ska vara häxa. Har köpt hatt (med innehållande rosa hår) men tänkte att kläderna fixar jag själv... hm...

Om han sen har klänning som häxa och det anses "tjejigt" så rör det honom inte ryggen (tror det mest är vuxna som vill ha uppdelat tjej/kille på små barn).

• Silverkatten06

Jag tänkte inte så mycket på tjejigt/killigt utan mer på att det verkade enklare att sy en klänning/rock...

Men gör det enkelt för dig, svart tröja, svarta byxor och så syr du en cape som han kan ha runt axlarna. En liten kvast till det och vips är han häxa

• arkeologitjejen
    Dantes matte skrev 2009-10-22 23:15:52 följande:
    Han är väldigt bestämd på att han ska vara häxa. Har köpt hatt (med innehållande rosa hår) men tänkte att kläderna fixar jag själv... hm... Om han sen har klänning som häxa och det anses "tjejigt" så rör det honom inte ryggen (tror det mest är vuxna som vill ha uppdelat tjej/kille på små barn).
    Det funkar väl bra. Om du har tid, så finns det något som heter Sofias Atelje med mönster främst för medeltidskläder. Där finns även barnkläder och de har mönster för enklare tunikor och kjortlar som du borde kunna göra till honom. Jag klarar de där mönstrena och jag hoppade av syslöjden i efter sjätte klass. Det är bara att klippa ut rutor och trekanter och sy ihop. Blir fint.
    Linnea 080310
  • Dantes matte

Tack för era tips. Lutar nog åt att det blir något cape-liknande och byxor och tröja som silverkatten06 skrev.

Nu ska jag i säng så jag inte syr snett i morn. Häpp

Svar på tråden Sy häxkläder till min 5-åring - hjälp!!