• BebeonBoard

Översättare på TV3 sökes...

...för de nuvarande har knappt koll på det engelska/amerikanska språket. Ett I-landsproblem förvisso, men jag stör mig verkligen {#lang_emotions_yell} på alla dessa fritt översatta ord som man kanske borde känna till om man jobbar som översättare. Varje gång jag tittar på ex. 2 1/2 men så är det alltid något som blir felöversatt. Som den besserwisser jag är borde jag kanske söka jobbet! {#lang_emotions_dreamer}

(¯`°?.¸ ღ♥ Simons mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Översättare på TV3 sökes...
  • FabulousMom

Håller med. Jag blir sjukt irriterad.
    Även när jag ser på Unga Mödrar, typ allt är ju felöversatt, jag är dansk och kan inte föreställa mig att en dansktalande skulle ha några problem att översätta det. Ännu lättare är det ju med engelska.

• FabulousMom

U.M är iofs på kanal 5, men poängen var att de flesta kanaler har dåliga översättare

• Ventress

Ibland verkar det som om översättaren öht. inte har tittat på programmet.

• RiNan

Håller med, stör mig jätte mycket också ibland men frågan är ju om man själv skulle få alla rätt alltid

• SweetNilam

Åh, här är en till som stör sig enormt på att översättningarna ibland är helknasiga. Kan bara uttala mig om de engelska programmen. När man ser program där det finns "grandparents" med, så översätter de allt som oftast fel! Alltså grandmother (granny el. liknande) blir farmor, när det är TYDLIGT i serien/filmen att det är mammans mamma (alltså mormor) som det talas om. Sådana där saker stör jag mig på. Det blir ju FEL! Ja reagerar allt som oftast på något när jag ser en film som "proffs" översatt. Shit liksom. JAG kan ju bättre ibland! Tycker detta är jättetrist!

Vad stör ni er på? exempel? Hade varit kul att rada upp lite som man hittar

• FabulousMom

Stör mig på så mycket, men kommer inte på allt nu.. Jag stör mig om de t.ex pratar "ganster-slag" och de översätter det med ett riktigt töntigt ord som INGEN använder. Det blir helt fel känsla.