Symaskinskrångel!
Hoppas jag lägger det här inlägget rätt nu, vet ju att det finns en del proffs här inne
Min symaskin har alltså börjat krångla, och jag skulle verkligen behöva den i helgen så jag hoppas det är nåt jag kanske kan göra nåt åt själv.
Den har börjat hoppa över stygn titt som tätt, och kör jag raksöm så blir sömmen helt lös på baksidan. Sen är det ännu ett problem som jag håller på att bli vansinnig på! I den där springan som man ska trä tråden neröver i (och sen upp igen till den där "kroken") så fastnar tråden heeela tiden vilket i sin tur gör att tråden går av mitt i allt. Tråden nöts oxå ser jag, troligtvis pga detta.
Vad tror ni, nåt som jag kan försöka med själv? Tror faktiskt inte att det är lönt heller att lämna in den, det är en symaskin av enklare modell- Hugin heter märket. Har öppnat upp den lite och tagit bort lösa trådar och damm som jag såg runt om, men det var inte mycket alls. Har smort, bytt nål, ändrat trådspänningen (kanske för lite??) men inget verkar hjälpa Kanske lika bra att köpa en ny?