• gravid

var köpa korg till att göra presentkorg?

Tänkte göra en presentkorg till min pappa som fyller 55. Undrar var man kan köpa korgar, nån som vet?

• Svar på tråden var köpa korg till att göra presentkorg?
  • versan

Blomsterhandlarna brukar ha, ÖB, rusta m,m...

Sen kan man ju göra presentkorg i andra saker än korgar om man vill.
    Hinkar, Zinkbaljor, Större 4-kantiga Askar med lock osv...
    Allt som man kan packa & lägga snyggt i går bra.

• gravid
    versan skrev 2009-10-23 10:49:26 följande:
    Blomsterhandlarna brukar ha, ÖB, rusta m,m...Sen kan man ju göra presentkorg i andra saker än korgar om man vill. Hinkar, Zinkbaljor, Större 4-kantiga Askar med lock osv...Allt som man kan packa & lägga snyggt i går bra.
    tack för tipsen.
  • versan

Så här såg en korg ut som jag gjorde med Spa produkter & blommor & blad & Vin & chocklad m,m... i som jag gjort.

• versan

vad hade du tänkt lägga i korgen?
    isåfall kan du få tips av mig...

• versan

Vad grå bilden blev här kommer en klickbar bild så kanske det syns bättre vad innehållet är.
    presentkorg giftbasket

• versan

Idag ska jag göra en liten spa korg (hahaha... igen) med Handdukar, badkarsbubbel, hudlotion, skrubbsvamp, hudroller osv...
    Sen ska han få en spade som han önskat sig som vi ska slå in så det ser ut som en gubbe.

Vi ska fira en 50åring.  

• gravid
    versan skrev 2009-10-23 10:54:06 följande:
    vad hade du tänkt lägga i korgen?isåfall kan du få tips av mig...
    jag vet inte riktigt ännu. Tänkte mig nån fin flaska calvados, fin choklad, ost, kex, vindruvor.... är osäker...
  • versan
    gravid skrev 2009-10-23 11:44:39 följande:
    jag vet inte riktigt ännu. Tänkte mig nån fin flaska calvados, fin choklad, ost, kex, vindruvor.... är osäker...
    Om korgen blir för stor så lägger du i träull (finns i regel hos blomsterhandeln) eller cellonfan i botten så grejerna kommer upp.

Fyller på med ideer:
    Snygg skärbräda med Ostkniv, Roliga Kryddor, Lyxsenap smaksatt, Korv i burk, (hahaha... gamla bullens är en klassiker)
    Snygga glas till calvadosen,
  • gravid
    versan skrev 2009-10-23 15:29:37 följande:
    Om korgen blir för stor så lägger du i träull (finns i regel hos blomsterhandeln) eller cellonfan i botten så grejerna kommer upp.Fyller på med ideer:Snygg skärbräda med Ostkniv, Roliga Kryddor, Lyxsenap smaksatt, Korv i burk, (hahaha... gamla bullens är en klassiker)Snygga glas till calvadosen,
    jo glas har jag tänkt på oxå... vill ha mer användbara saker då min far håller på att gå ner i vikt..:)
  • Luxuz

Jag tänkte bara tips att man kan hitta korgar på second-hand butiker. Jag har köpt korgar för 5-10 kr styck.

Svar på tråden var köpa korg till att göra presentkorg?