• Bli pappa 2009
    Äldre 23 Oct 12:18
    4807 visningar
    13 svar
    13
    4807

    I vilken ålder börjar dom använda barnmöbler som tex ett litet bord och två stolar?

    I vilken ålder börjar dom använda barnmöbler som tex ett litet bord och två stolar?

  • Svar på tråden I vilken ålder börjar dom använda barnmöbler som tex ett litet bord och två stolar?
  • Äldre 23 Oct 12:20
    #1

    Min lilla tjej är 18 månader och leker gärna vid sitt bord och stolar, hon dricker kaffe där... Hon började leka med detta för ca 3 månader sen, så ungerfär vid 15 månader.

  • Bli pappa 2009
    Äldre 23 Oct 12:31
    #2

    Oki... jag har en liten dotter som fyller 1 nu i januari... Så ajg tänkte om man kunde önska sig de i julklapp eller när hon fyller år.

  • Sencha
    Äldre 23 Oct 12:33
    #3

    Jag har för mig att vår minsting började nyttja det runt året.


    0401 & 0807
  • Äldre 23 Oct 12:35
    #4

    Bli pappa 2009 skrev 2009-10-23 12:31:53 följande:


    Oki... jag har en liten dotter som fyller 1 nu i januari... Så ajg tänkte om man kunde önska sig de i julklapp eller när hon fyller år.
    Visst kan du det för även om dottern inte kan leka med dem än så kommer hon ju kunna det så småning om. Min dotter fick det i julklapp 3 mån innan hon fyllde 2. Mycket uppsakattat!
  • Äldre 23 Oct 12:39
    #5

    Dottern fick bord och stolar i 1-års present. De har hon använt flitigt sedan dess och gör så fortfarande.

  • Madge
    Äldre 23 Oct 14:12
    #6

    Dottern fick det i 2-årspresent och då hade vi sett innan att det verkade vara poppis

  • carola­1977
    Äldre 23 Oct 14:13
    #7

    Vad sena vi var då, dottern fick det när hon fyllde 3 år . Innan hade hon en soffa i sitt rum så då fick det inte plats men innan hon fyllde 3 fick hon ny säng och vi möblerade om lite så då blev det plats.

  • Tant Green
    Äldre 23 Oct 14:24
    #8

    Vi köpte det i 2-årspresent

  • Anhebo
    Äldre 23 Oct 14:37
    #9

    Vi har köpt ett litet bord och stolar till vår lille kille som han ska få i julklapp. Han är då ca 17 månader. Han älskar att leka att han lagar mat och äter :)

  • Karl Fazer
    Äldre 23 Oct 20:53
    #10

    Min dotter kommer få det i julklapp, är 18 månader nu.

  • Äldre 25 Oct 20:50
    #11

    Jättebra julklappsidé! Dessutom räcker den ju lite längre än många andra leksaker. Vårt äldsta barn började använda bord o stolar vid ca 18 mån, vårt yngsta vid ca 12 mån ......hade ju någon att härma. Passa också på att önska lite saker till "tebjudning" så kan han få bjuda in er vuxna att sitta ner!

  • Linsan­2
    Äldre 28 Oct 11:59
    #12

    Vi köpte bord och stolar till vår son när han var 1,5 år men det var egentligen inte förrän när han var 2,5 som han verkligen började använda dem. Nu har han fullt upp med att bjuda mig och alla andra han känner på kalas och han dukar fram sin servis och kakor så firar vi födelsedag var och varannan dag. Vi köpte möblerna på www.egetrum.se en ny favoritbutik på nätet med bra priser och snabb leverans.

  • piggen
    Äldre 28 Oct 13:20
    #13

    Vi köpte när sonen var ca 1,5 år. Vi hade sett att han tyckte att det var kul. Han leker med det varje dag. Sitter på stolarna själv eller sätter dockor/kramdjur/mamma/pappa/kompis där. Bär ut det i tv-rummet och sitter där. Perfekt att sitta och rita vid.

    Låter som en jättebra present. Har man födelsedag nära jul är det ju också bra att köpa sånt som de kanske är lite små för nu men som blir lagom längre fram. Presenterna ska ju räcka till nästa vinter. (Givetvis köper vi lite under året också men det mesta ska ju bli till jul och födelsedag).

    Vi köpte det billiga på ikea (179 . Lätt för sonen att bära runt på själv.

Svar på tråden I vilken ålder börjar dom använda barnmöbler som tex ett litet bord och två stolar?