• Gunnell

Lite mens med pergotime??

Hej!

Jag har ätit min 4:e pergokur. Var på vul på den 3:e kuren och då såg "allt bra ut". Fick även bekräftat med blodprov att jag hade haft äl, hon sa även då att "allt såg bra ut". Igår kom mensen efter 4:e kuren, suck, men det blöder knappt något! Knappt så jag hade märkt det om jag inte kollat så himla noga som man gör när man ska ha mens och inte vill ha den. Det kommer verkligen jättelite. Idag verkar den i princip slut.

Min fråga är alltså: Vet någon om pyttelite mens och tunn slemhinna hör ihop? Vad ska jag göra? Ska jag ringa gyn? Ska jag äta nästa kur? När ska jag börja, kommer ju knappast bli någon 5:e mensdag liksom.

• Svar på tråden Lite mens med pergotime??
  • Pimpinellan

Jag fick också lite mens efter pergo och läkaren sa att det berodde på för tunn slemhinna. Det är tyvärr en vanlig biverkan. Prata med gyn och förklara läget. Kanske skulle du även ta ett gravtest för säkerhets skull-du kan ju vara gravid också.

• Gunnell

Det dumma är ju att man inte kan ringa upp min gyn och snacka lite :) Man måste boka tid och greja. Jag tog faktiskt ett test i morse för säkerhets skull - neg tyvärr.

Jag tror att jag hoppar över pergo den här gången och bokar en tid.

Svar på tråden Lite mens med pergotime??