• Erika Ö

Vilken restaurang i Uppsala är bäst när man har barnvagn med sig?

Vi ska ut med några vänner ikväll och äta. Problemet är att vi inte kan bestämma oss vart vi ska gå. Vi kommer ha våran lilla dotter med som är ca 5 månader. Vi vill gärna gå nånstans där man kan ha barnvagnen med sig, alltså nånstans där det är lite space! Sen lär vi väl behöva värma på hennes mat också men antar att dom flesta restauranger har en micro =)

Vi är väl mest ute efter en "vanlig" restaurang där man kan ta sig en god köttbit. Inte Kina eller nåt sånt.

Gärna en restaurang som har en rymlig toalett också så att man kan gå dit och byta blöja.

Nån som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Vilken restaurang i Uppsala är bäst när man har barnvagn med sig?
  • Picazzo94

Vi var på Svenssons taverna med banvagn och det gick jättebra! kommer tyvärr inte ihåg storleken på toan, men jag tror jag bytte på mitt barn därinne... Fast det är nog risk för att det är mycket folk/fullsatt överallt ikväll då många får lön.

• Erika Ö

Jo det är det vi är lite oroliga över.. lär va smockat nere på stan som vanligt vid löning. Vi brukar gå till texas longhorn men nu när vi har lillskruttan så blir det trångt där.

Vi har vart ut på kina och då går det jätte bra eftersom man kan välja en av dom lite större restaurangerna men idag ville vi absolut inte ha kina mat.

Vi är iofs bara 4 stycken vuxna så vi behöver inte ett jätte stort bord men det är ju barnvagnen som tar plats.

Jag satt och tittade lite på Svensson taverna faktiskt men jag vet inte. Inget annat förslag?

• Picazzo94

Peppar Peppar!
    Toppenrestaurang och rymligt. Skitgod mat!

• Erika Ö

Jag är lite inne på tavernan faktiskt.. menyn passar min smak =)

Men man får alltså plats med en barnvagn där inne? Man vill ju inte behöva böka runt folk för att man ska komma fram.. men man kanske kan ringa och höra om det finns nåt ledigt bord så kan man tala om att vi kommer med barnvagn så kan dom säkert fixa till det.

Priserna va rätt okej också.. man är inte direkt van med att gå ut och käka så här men men vi får kosta på oss nu när vi väl ska ut =) Visst är det dyrt men det är ju ändå dom priserna man får räkna med om man ska ut och äta på restaurang. Fanns betydligt dyrare alternativ såg jag när jag kollade runt.

Svar på tråden Vilken restaurang i Uppsala är bäst när man har barnvagn med sig?