• repa

spänner i ljumskarna känns som om man vill stretcha vad är detta v39

har de senaste dagarna fått så ont i mina ljumskar det spänner/trycker på eller vad det är känns som om man vill stretcha(stavningen?) vad är detta är det foglossning eller är det att barnet ligger så ljupt ner eller "öppnar" man sig någon som vet,jag har mycket sammandragningar n å är i v39 nu...

• Svar på tråden spänner i ljumskarna känns som om man vill stretcha vad är detta v39
  • Victoria84

Hej Repa!

Känner ngt liknande, är i vecka 39+6 och tycker att det stramar och spänner. Det har det gjort i en vecka drygt och jag tycker det känns som om det är bebisen som "tar plats" där nere.

Men jag har inget svar på vad det kan vara egentligen. Graviditeten har fått mig känna saker i kroppen jag aldrig någonsin känt förr ... Många krämpor finns det

Kanske ngn annan vet...?

• Nooma

jag vet inte om jag känner samma men får superont i ljumskarna när jag går, är som att det spänner/sträcker till neråt i låret om jag går för fort eller tar för långa kliv. Jag tror det är fär att bebisen är fixerad och kommer åt nerver eller nåt som gör att de känns så.
    Har kännt av detta i några veckor men de har blivit mer o mer, är nu i v38.

Svar på tråden spänner i ljumskarna känns som om man vill stretcha vad är detta v39