• maica75

Behöver man en ryggstöd till triptrapp stol när barnet är 17 månader?

Min son har använt sin triptrapp stol sedan han var 7 månader gammal och utan en ryggstöd. Vi har lagt en mjuk kudde bakom hans rygg. Nu hittar jag en annons där de säljer en ryggstöd. Är det bra att ha den, även det har blivit lite sent?

• Svar på tråden Behöver man en ryggstöd till triptrapp stol när barnet är 17 månader?
  • PyretX

Jag har för mig att ryggstödet följer med om man köper bygeln ny nu förtiden. Alltså den har bara funnits i alltid. Så har du den inte nu behöver du inte köpa den.
    Det som är att om man köper Tripptrapps egna dynor så är ryggdynan anpassat till ryggstödet.

• tes 75

vi tog nyss bort ryggstödet, då det började bli trångt för sonen. han är 14 månader.

• maica75

Jag fick låna den och det följer med inget ryggstöd. Men ok, jag ska inte köpa det
    Tack!

• Pyttismamman

Om barnet är stadigt i ryggen och inte sitter och hänger bakåt över det vanliga ryggstödet ska det nog inte behövas tror jag.

• Tjofsen

Vi har precis tagit bort det ryggstödet för baby. Tycker inte han behöver det. Det är mest för att de ska komma fram en bit och sitta stadigt när de är små. Nu är min son snart 1,5 så jag tog bort det nu när jag skruvade isär och rengjorde den.

• sarsparis

Vår kille satt i sin stol utan bygel när han var 16 mån, gick utmärkt, så nej, ryggstöd behövs inte.

Svar på tråden Behöver man en ryggstöd till triptrapp stol när barnet är 17 månader?