• GrönaDruvan

Det kom blod ur sonens mun!

Ikväll när han satt i sin stol så såg jag att det var blod i mungipan, och sen såg jag att det var lite blodblandat dreggel... han är väldigt svår att hålla still och han gillar inte alls när man ska titta i ansiktet, men jag tror det kom från tandköttet. Det har i någon/några veckor varit en tand på väg.. den lyser igenom tandköttet men spricker inte igenom. Tandköttet är aldeles bubbligt.. så min första tanke var att det var tanden såklart, men vad tror ni? Är det vanligt att det kommer lite blod när tanden är på väg igenom?

• Svar på tråden Det kom blod ur sonens mun!
  • trolltriss

inte har det hänt på mina tre, men det är dock inte farligt om det gör det... ring upplysningen 1177 om du vill ha expert råd,,, men att babyn blöder är inte farligare än för någon annan

• LolloN
    GrönaDruvan skrev 2009-10-23 21:57:57 följande:
    Ikväll när han satt i sin stol så såg jag att det var blod i mungipan, och sen såg jag att det var lite blodblandat dreggel... han är väldigt svår att hålla still och han gillar inte alls när man ska titta i ansiktet, men jag tror det kom från tandköttet. Det har i någon/några veckor varit en tand på väg.. den lyser igenom tandköttet men spricker inte igenom. Tandköttet är aldeles bubbligt.. så min första tanke var att det var tanden såklart, men vad tror ni? Är det vanligt att det kommer lite blod när tanden är på väg igenom?
    a

Låter ju som det troligast e tanden ... ??? Har han inte fått fler innan???
  • GrönaDruvan
    LolloN skrev 2009-10-23 22:00:49 följande:
    [citat]Ikväll när han satt i sin stol så såg jag att det var blod i mungipan, och sen såg jag att det var lite blodblandat dreggel... han är väldigt svår att hålla still och han gillar inte alls när man ska titta i ansiktet, men jag tror det kom från tandköttet. Det har i någon/några veckor varit en tand på väg.. den lyser igenom tandköttet men spricker inte igenom. Tandköttet är aldeles bubbligt.. så min första tanke var att det var tanden såklart, men vad tror ni? Är det vanligt att det kommer lite blod när tanden är på väg igenom?[/citaLåter ju som det troligast e tanden ... ??? Har han inte fått fler innan???
    Nä, han har inte fått några tänder innan.
    Det blödde inte mycket, så det är nog ingen fara, men man undrar ju..
  • första pyret

man blöder väl inte utan anledning. Fanns det inget som han kan ha bitit i?
    jag hade ringt tandläkaren! Vi pratade med BVC om tänder och de sa att om barnet snubblat eller så o slagit i tandköttet (innan tänder kommit) kan det bli bubblor i tandköttet och då ska man ringa tandläkaren...

• GrönaDruvan

första pyret skrev 2009-10-23 22:05:19 följande:

man blöder väl inte utan anledning. Fanns det inget som han kan ha bitit i?jag hade ringt tandläkaren! Vi pratade med BVC om tänder och de sa att om barnet snubblat eller så o slagit i tandköttet (innan tänder kommit) kan det bli bubblor i tandköttet och då ska man ringa tandläkaren...
    Men tandköttet har varit bubbligt länge och det är jag helt säker på att det är som det ska vara... tror det är många tänder på g...
    Slog mig nu att han gick i sin gåstol innan jag satte honom i "vanliga stolen", och han stod vid en låda och slängde ut grejer... han började gråta då, det gör han ofta när han blir arg för att han inte når allt, men han kan ju faktiskt ha slagit i munnen..
Svar på tråden Det kom blod ur sonens mun!