• Anonym

Knöl bakom örat.. Hjälp!!

Ikväll upptäckte jag en knöl under huden snett under örat, det värker som ett blåmärke.. ingen hudrodnad eller annat märke.. Kan det vara en propp?? Tumör?

• Svar på tråden Knöl bakom örat.. Hjälp!!
  • dogcatbird

Men det kan ju vara en lymfkörtel som är förstorad. Barn kan ju ha så om de har fått myggbett t ex.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-23 22:23:41 följande:
    Ikväll upptäckte jag en knöl under huden snett under örat, det värker som ett blåmärke.. ingen hudrodnad eller annat märke.. Kan det vara en propp?? Tumör?
    FL är inte rätt forum för detta. Kontakta läkare! Tror dock inte att det är tumör.
  • Anonym

Nej inga infektioner.. den bara "dök upp"

• Anonym

Det kan vara en ofarlig fettknöl. Pilla inte på den, så kan den bli inflammerad och bli riktigt stor så att de måste öppna upp och tömma ur dem. Boka en tid hos läkare istället för att spekulera här.

• Anonym

Fästing?
    Men allvarligt, sånt här kan man inte få svar på på FL. Ring din vårdcentral.

• Anonym

Jag vet det var dumt att öppna en tråd.. antar att jag gjorde det i förhoppning om att få ett lugnande svar, blev lite smått hysterisk
    Men var ringer man på helger? Sjukvårdsrådgivningen? Vad har dom för nummer?

Svar på tråden Knöl bakom örat.. Hjälp!!