Fostervatten emboli !!! ????
Häromkvällen satt jag som vanligt i soffan och små läste lite på Fl, googlade runt och hamnade av en slump på en sida där en man skrivit om hur hans gravida fru dog 2 dgr innan förlossningen i hans armar hemma i tv soffan typ+ att barnet som dom tog ut via kejsarsnitt dig efter 4 timmar... Hon hade drabbats av något som hette fostervatten emboli ( fostervatten tränger in i mammans blodomlopp och orsakar en kraftig allergisk reaktion med andnöd hjärtstillestånd mm som följd) Jag är nu livrädd, bävar om än ännu mera inför förlossningen :( Blev så orolig så jag ringde in till förlossningen för att rådfråga dom, en mkt ovanlig komplikation fick jag till svar.. det är inte ens något dom oroar sig för eller tänker på så hon tyckte att jag skulle göra detsamma (släppa det alltså) MEN det är nästintill omöjligt...känner efter hela tiden efter minsta kroppsliga symtom...blir GALEN snart!! Någon som vet något om detta tillstånd eller varit med om det?? Finns i stort sett ingen info alls om man googlar på sverige, men desto mer på webben..