färg till spjälsäng
har köpt sniglar spjälsäng från ikea. O den är ju obehandlad o jag skulle nu vilja måla den. Men vad ska man använda för färg? Finns det nån som är godkänd o giftfri för barn? Eller funkar det med vanlig möbelfärg?
har köpt sniglar spjälsäng från ikea. O den är ju obehandlad o jag skulle nu vilja måla den. Men vad ska man använda för färg? Finns det nån som är godkänd o giftfri för barn? Eller funkar det med vanlig möbelfärg?
Jag skulle fråga i en färgaffär.
Fråga i en färgaffär, barnet måste kunna bita på sängen, själv har vi en sängbitare så vår säng lär få en omputsning och ommålning till nästa barn.
Ja det finns giftfri färg och det ska du köpa för barnen kan bita i sängen! Finns nog speciella barnserier med roliga färger som självklart är giftfria, men dom är kanske dyra..
Jag köpte bets som man blandar med vatten. Finns i många färger. Jag tog ljusbrun som likar ek sen klar lack på. Super snygg blev det.
ska ta en tur till närmsta färgaffär någon av de närmsta dagarna o höra. Gissar dock att dom antagligen inte har nån aning här på vår lilla ort :/ Brukar kunna vara så när man ska ha nåt specifikt. Men man kan ju hoppas.
vattenburen snickerifärg blev jag rekomenderad.