Bina86
140/70 är ju ett ganska bra tryck. Ok att övertrycket är på gränsen, men 70 i undertryck är bra.
Jag har oftast hög puls när jag är hemma, men inte i andra situationer när jag har annat att tänka på, så lite psykiskt är det nog också. Betablockerare fungerade innan graviditeten, men när jag inte stressade fick jag en vilopuls på 48-52 slag/minut och blev alldeles kall om fingrarna, så då fick jag sluta med medicinen (jag hade 25mg=lägsta dosen).
Att ta varma bad funkar, men avslappningsövningar funkar inte för då blir jag bara stressad av att inte kunna slappna av:0)
Tack så mycket för ditt svar och dina tips!
Håll koll på ditt eget tryck, speciellt då du har lite förhöjt övertryck. Mitt steg från 130/60 till 160/100 mellan 2 BM-kontroller (2 veckor) när jag väntade första barnet. Det blev 2 veckors vistelse på sjukhus den gången, men då var det vecka: 36. Med barn nummer 3 skrevs jag in med 175/115 och +1 äggvita, så det blev igångsättning (vecka: 39). Det konstiga är att jag gick 43+0 veckor med sonen utan att trycket steg över 140/85. Ja, man får ju hoppas att det löser sig den här gången och inte oroa sig för mycket.
Lycka till med din graviditet!