• Dino78

Starksås, svagsås, vitlökssås

På pizzerian när man beställer kebab är dessa de såserna man har att välja mellan. Nån som vet hur man gör såserna själv hemma? På ett ungefär? Vill alltså ha recept

Och vilken sås har ni på förövrigt? Själv har jag alltid BARA starksås - yummy!

• Svar på tråden Starksås, svagsås, vitlökssås
  • fipa

vitlök naturligtvis. vet dock inga recept.

• giftgrodan

på "min" pizzeria är det bara vitlökssås som finns. Skulle inte välja någon annan heller, den är superb

• Dino78

När jag beställde strips brukade jag köra varannan gång vitlökssås och varannan stark. Men på kebaben måst ejag ha det starka

• Leilani

Jag har hört att de oftast är baserade på filmjök o majonnäs.

• first timer

Jag hade nog gjort så här;

vitlökssåsen på turkisk youghurt (eller dyl) pressad vitlök efter smak, salt och peppar.

Tomatsåsen på passerade tomater, tomatpuré, lite sambal oelek efter smak, ev chili färsk eller pulver, socker, salt och peppar. Koka ihop, ju längre desto bättre och låt svalna.

• Nyfiken gul

fråga kocken på pizzerian vettja!

• Tin o Trolls mamma

Jag äter bara stark sås, för den är det ingen laktos i.

Maken gör en egen variant av stark sås med tomatpuré (?) och svartpeppar bara. Den blir hur god som helst. Måste fråga honom om det är pure så jag vet säkert.

Ekorren.

• Sammie

De vill inte tala om hur man gör såsen, inte på pizzorna där jag bor ivarjefall.

Svar på tråden Starksås, svagsås, vitlökssås