hjälp, ont i halsen i 2 veckor
Är det nån som har haft samma sak;
För 2 veckor sen började jag få ont i halsen. Det var inte så farligt dom första 3 dagarna. Sen på 5-7 dagen så kunde jag inte ens prata så ont jag hade! Jag kunde inte svälja, fick helt enkelt ha ett glas eller gå på toa för att spotta ut saliven som jag inte kunde svälja.
Sen vid 8:e dagen så kunde jag prata och svälja igen, men det gjorde MYCKET ont. 9:e dagen så fick jag nog, jag gick till vårdcentralen... dom gjorde halsprov, men det var negativt. Läkaren såg att jag var röd och svullen i halsen. Jag hade ingen feber, hosta eller förkylning. (Har inte haft det på hela tiden) Så läkaren sa att det säkert bara var ett virus och att det kommer läka ut sig själv.
MEN nu har det gått 2 veckor å jag har FORTFARANDE ont!! På morgonen och under dagen är det okej, gör lite ont i mellan åt men värst är på kvällen och natten, då kan jag knappt svälja eller prata. Det sitter på vänstra sidan bara och min hals e fortfarande röd och svullen.
Vad kan det vara?! Jag håller på att bli galen! Jag har ätit ihjäl mig på panodil. Har provat bafucin, zyx och några till men dom hjälper inte.
Att gå till läkaren igen har jag inte ens råd med denna månaden... =(
Nån som har varit med om samma sak?????