• DaXx

Underlagskräm

Hej hej!!

Jag har bara en fråga: Vad använder ni för underlagskräm? (foundation)
    Har problem att hitta någon som är bra för min hy. Jag är både torr och fet i hyn, fläckvis... Har provat några olika av de billigare varianterna typ Maxfactor, Loreál och Isadora. Vill att den ska vara heltäckande men inte kännas fet.

Skulle bli tacksam för tips!!!

• Svar på tråden Underlagskräm
  • Aiwendil

Uj, det där är svårt tycker jag
    Jag kan inte ha NÅGON av de lite "billigare" varianterna för min hy blir så konstig då och dessutom finns det inte i så blek färg som jag behöver.
    Måste betala massa pengar till Chanel eller Lancóme för att få en bra underlagskräm, tyvärr...
    Det är dyrt... Men dom håller ganska länge så.. man får väl se det på det sättet...
    Jag tror jag tycker Lancomes är bättre än Chanel, men...
    Det nog sak samma.
    Täcker lite lagom mycket, utan att täcka så att huden blir vakuumförpackad.

Hoppas du hittar nån som passar dig

• Full av förhoppning

VÄRLDENS BÄSTA!!!!!!!!!! Max Factor Colour adapt.... har aldrig varit med om nåt liknande... antar hudens färg och glider ut perfekt och lämnar sammetsyta... helt otroligt!!!! Jag har färg nr 70, natural.... suveräään!!!

• mette

Jag brukade förr använda Lancomes photogenic, men nu senast köpte jag Lancomes nyaste som heter colour id, och den är jätte bra!

• Twilight

Jag har efter vad jag förstår precis lika hy som du och vill också ha heltäckande. Tyvärr finns det nästan bara heltäckande som är oljebaserade och då blir JÄTTEFLOTTIGA på hyn. Använde Cliniques Dewy smooth ett tag men eftersom den var så fet så kladdades den bort efter nån timma... Täckte bra gjorde den dock... Medan den satt där.
    Nu sist köpte jag Teint Idole från Lancôme, inte heltäckande men eftersom den är mer anpassad till min hudtyp så sitter den kvar och täckningen håller i sig hela dagen.

• Kajsan

Jag har Diors...hmmm...vad heter den?
    Ingen aning.
    Får återkomma med det
    Men den är jätte bra, heltäckande inte fet och inte torr heller.

• DaXx

Tusen tack för era tips!!!
    Full av förhoppning:
    Jag har provat den och den funkar dåligt på mig, blir liksom torr på vissa ställen av den. Annars tyckte jag den var ok för den blev inte fet....
    Hmmm, kanske ska jag prova Lancômes verkar ju som att majoriteten är nöjd med den...:)
    Det bästa är förmodligen om jag frågar de som säljer produkterna vad som skulle passa min hy.
    Man vill ju inte köpa grisen i säcken"!!!!
    Tack igen för alla svar....

Mer tips....?

• mamma30

Även jag kan rekomendera Diors foundation,superbra. Jag har en väldigt torr hy,så då blev jag rekomenderad den.Håller mycket bra.

• Full av förhoppning

Min väninna gick in på kicks... och fick prov med sig hem i små små burkar av olika sorters foundation... så att hon hemma i lugn och ro skulle få prova de olika sorterna och färgerna i sitt "vanliga" ljus där hemma. Ett bra tips tyckte jag!

• Bebis 2005

Jag använder Body Shops underlagscreme och den är världsbäst!!! Ganska dyr, men räcker länge...

• millface

Låter mer som att du skulle satsa på ett bra set med vanlig ansiktscreme, ansiktsvatten och mask...

Foundation i sig ger ju inte så bra effekt som bra ansiktscremer så börja med att köpa en sån t ex Bioterm och ta sen en foundation över.

• Liten Nina

Försök hitta en foundation som inte har puder i sig. Många som är heltäckande är ofta ganska pudriga, och gör så att huden på de torra ställena börjar flaga.

Jag har samma problem som du, och har provat olika varianter. Ofta står det ju på förpackningen vem som ska ha dom, eller fråga en expedit om hjälp.

Skaffa löspuder och en borste och pudra lite lätt över de feta områdena. Det gör att sminkningen håller längre och det blir inte så glansigt.

Och självklart mask en gång i veckan! Och peeling.

• snobben

Jag har otroligt ljus hy, porslinshy. Jag använder en underlagskräm från make up store (Milk) och den finns med eller utan olja. Jag har haft den utan olja förut men nu testade jag den med olja för jag har blandhy och under vintern torra fläckar och den är faktiskt bättre. Den är lite dyrare än tex Isadora men jättedryg!

• Alvi

Jag använder "dutt-dutt" (=foundation) från Mary Kay - underbar!

Svar på tråden Underlagskräm