• vadskajaghetadå

fler som har barn som svettas på natten?

min 4,5-åring vill alltid somna utan täcke, när jag sen känner på honom kallsvettas han, han är iaf blöt i pannan.
    det har pågått länge, bör man vara orolig?

• Svar på tråden fler som har barn som svettas på natten?
  • EJai

Min dotter när hon somnar på ef och med dem kläderna hon har på sig så ligger hon och kallsvättas. men jag som sitter brevid tycker det e skönt med kläder så kanske barn e mer varma än oss även i sovande tillstånd. Men känner du oro så ta upp det på en vårdcentral

• vadskajaghetadå

okej, ja min son har inga kläder på sig...läste på ett forum att nån mamma oroade sig och då skrev flera att deras barn var varma/kallsvettades nä de somnade.

• vadskajaghetadå

han har väldigt svullna lymfkörtlar dock, så jag kanske ska kolla upp det.
    å andra sidan har han alltid haft stora lymfkörtlar, och jag har vart och frågat om dom men docktorn däger att det är normalt.

• Edah

vår son är åtta år och svettas massor på natten! Lite jobbigt eftersom vi måste byta lakan ofta men helt ofarligt!

• vadskajaghetadå
    Edah skrev 2009-10-25 00:34:49 följande:
    vår son är åtta år och svettas massor på natten! Lite jobbigt eftersom vi måste byta lakan ofta men helt ofarligt!
    vad skönt att höra.
    vi ligger i soffan hela familjen, jag höll på att somna.
    sonen la sig uppepå kuddarna då det var för varmt under täcket, sen när han somnade vart han helt kallsvettig och jag rusade upp hit
  • AnnaVirrPanna

min son är bara 1 år än, men har aldrig haft täcke på natten. Han svettas jätte mycket och lägger vi på honom täcke så vaknar han rätt snart och är sjöblöt.

• gaffsan

Många barn svettas oerhört just i insomningsmomentet,
    sen blir de ju kalla när svetten "kallnar" .
    Knepigt men vanligt, jobbigt att somna

Svar på tråden fler som har barn som svettas på natten?