• Anonym

Ångest över jobb...

Jag har nu varit hemma ett år ca med min son som snart fyller 1 år. Jobbar 84% som lokalvårdare och trivs väl med själva jobbet, men får hemsk ångest över det sociala. Sjukskrev mig ofta innan graviditeten pga social ångest...

Måste snart börja jobba pga ekonomin och har sån ångest, blir irriterad över allt och kan inte känna lugn.

Känner att jag måste byta jobb men vet inte vad jag vill göra? Vill ha så lite kontakt med människor som möjligt, ha okej arbetstider och hyfsad lön. Men vad är det för jobb? Kan tänka min plugga litegrann (har dåliga betyg från högstadiet) för att få det jobb jag kan trivas att ha. Men hur ska jag veta vad jag vill jobba med?

Nån som har något tips på vad man kan göra i min sits?

Min sambo pluggar just nu pga varsel och kommer göra det en bit in på våren, sen söka jobb då han är klar.

(ja jag skäms över min sociala fobi och vill vara anonym)

• Svar på tråden Ångest över jobb...
  • 1814

Vad tycker du om att hålla på med, och vad är du bra på?

• Anonym

har du testat med magnesium, har läst att det är mycket jobbigt att ha denna brist. Man blir spänd o nervös mm. Jag förstår att du har en fobi men kanske detta kan hjälpa dej till en bråkdel. Det kan påverka en psykiskt tydlingen...

• Anonym

Jag kan hålla på med det mesta i princip bara jag får vara ensam. Skulle vilja ha ett fast ställe att städa på tex men då blir man ju bekant med dom som jobbar på stället man städar på och det vill jag inte. Är så sjukt rädd för att vara social...fattar inte=S

Lastbilschaufför kan ju vara något, men då ska man gå i skola och övninsköra inför resten av eleverna + att jag är lite feg att köra ett sånt stort fordon på smala vägar och på vintern när det är halt.... Fan det är nått fel med alla jobb=(

• Anonym

Tror inte jag har brist på magnesium, äter mycket och bra mat, dricker mjölk och så vidare. Vore konstigt om det var det...

• Chaplin

Om du har sådan stor socialfobi tycker jag att det för din egen skull skulle vara bra om du fick hjälp att hantera den. Har du sökt hjälp för det?

• hon mot strömmen
    Anonym skrev 2009-10-25 08:54:18 följande:
    Lastbilschaufför kan ju vara något, men då ska man gå i skola och övninsköra inför resten av eleverna + att jag är lite feg att köra ett sånt stort fordon på smala vägar och på vintern när det är halt.... Fan det är nått fel med alla jobb=(
    Självklart klarar du av att köra lastbil, alla där är ju nybörjare och lika dåliga som dig. Du växer med erfarenheten när du kör,det gäller att köra med insidan av skallen.

Kör själv långtradare, mitt drömyrke................
  • hon mot strömmen
    Anonym skrev 2009-10-25 08:54:18 följande:
    Självklart klarar du av att köra lastbil, alla där är ju nybörjare och lika dåliga som dig. Du växer med erfarenheten när du kör,det gäller att köra med insidan av skallen.

Kör själv långtradare, mitt drömyrke................
Svar på tråden Ångest över jobb...