kalmar brud skrev 2009-10-25 16:21:11 följande:
TACK! Har du tips på något billigt boende för en familj med 2 vuxnaa och 2 små barn?
Se efter med vandrarhem, de har jag dock ingen större koll på. Eventuellt kan ni ju bo nånstans i Sverige, typ Malmö, Lund eller Helsingborg som man tar sig till snabbt från Köpenhamn. Tyvärr är ju danska kronan helt off nu så även om ni hittar bra pris i danska kronor blir det lätt ganska dyrt när man omvandlar det till svenska kronor.
De billigare alternativen av hotell som jag personligen känner till är:
www.sembo.se/Accommodation/Accommodation.aspx&producttype=accmmodation&type=0&packagename=1
www.sembo.se/Accommodation/Accommodation.aspx&producttype=accmmodation&type=0&packagename=1
De ligger mycket bra till också.
Man kan få ganska mycket rabatt på inträdet till Tivoli om man är svensk, men man måste då visa upp ett resedokument från utvalda företag:
www.tivoli.dk/composite-8285.htm
Tyvärr är inte SJ ett av dem, men om ni skulle bo i Malmö och ta er däremellan med Skånetrafiken så ska ni få rabatt. Men frågan är om det är fördelaktigt eller inte.
Jag bor själv i Helsingborg och åker antingen med färjorna och tåg på danska sidan (kostar 150 kr t/r, men man kan köpa en biljett som inkluderar inträde till Tivoli, minns inte priset på den), eller buss med
www.gobybus.se, det kostar ca 80 kr t/r.