• My Lonely Heart

Jag ska resa till London. Vart bokar man billigast resa+hotell?

Hej,

Jag ska resa till London i mars, jag och min kompis tänkte vara där bara 4-5dagar för att shoppa +annat. Vart bokar man billigaste resan och hotell? Vi vill inte bo på nån lyxställe men inte heller för sunkigt.

Kom gärna med tips på shopping ställen också Vilka är bästa butikerna?

• Svar på tråden Jag ska resa till London. Vart bokar man billigast resa+hotell?
  • mm m

ryanair och booking.

marcs and spencer och next

• Frk Svår

EasyJet finns ju också, flyger dom från Sverige? De har billiga hotel har jag för mig, om man vill bo yttepyttelitet, spartanskt och betala massa tillägg för dittan och dattan.

• Frk Svår

Hela Oxford Street är ju fullt av affärer så det tar väl en dag att knatta igenom där.

Gå till Leicester Square och till tkts där man kan hitta billiga musikalbiljetter. Många småbutiker runtomkring säljer billiga biljetter men det är inte alltid det är äkta biljetter, har jag förstått. Gå till www.tkts.co.uk/ och kika. Om ni vill se musikal billigt alltså

• Sofia Bengtsson

Billig shopping på Primark som ligger på Oxford street, längst upp mot Marble Arch.

London dungeon är absolut värt ett besök. Googla på det och se om det är något för er. Riktigt häftig upplevelse!

• My Lonely Heart

Ja, jag har hört mycket om Primark

Vilka hotell är bra och kostar inte jättemycket?

• Sofia Bengtsson

My Lonely Heart skrev 2009-10-29 20:51:31 följande:

Ja, jag har hört mycket om Primark Vilka hotell är bra och kostar inte jättemycket?
    Jag har mest bott på Hostel i flerbäddsrum och det är ju rätt billigt. Liknande vandrarhem. Standarden är väl inte jättebra.
    Bokat genom denna sidan:
    www.smartbackpackers.com/

Annars får du nog googla på hotel i närheten av där du vill bo. Jag tycker man kan hitta flera bra rätt billigt. Men standarnden i england är generellt sämre än i sverige för det antal stjärnor som visas.

Lycka till!
  • Sirling

Ryan air och Easyhotels, vi åker ca 5 nätter då och då och brukar betala 1200:- per person för hotell i Kensington och flyg.

• Sirling

Frk Svår skrev 2009-10-25 12:40:40 följande:

EasyJet finns ju också, flyger dom från Sverige? De har billiga hotel har jag för mig, om man vill bo yttepyttelitet, spartanskt och betala massa tillägg för dittan och dattan.
    Man behöver inga av deras tillägg och visst är rummen små, men rena och hur ofta är man på rummen när man är i London?
  • My Lonely Heart
    Sirling skrev 2009-11-05 23:54:15 följande:
    Ryan air och Easyhotels, vi åker ca 5 nätter då och då och brukar betala 1200:- per person för hotell i Kensington och flyg.
    1200:- låter rimligt för mig. Man vill ju helst spendera pengarna på shopping
  • Sirling

My Lonely Heart skrev 2009-11-06 00:00:32 följande:

1200:- låter rimligt för mig. Man vill ju helst spendera pengarna på shopping
    Prexis!
  • Mummy

Om du ska handla på Primark (Vilket jag verkligen rekomenderar) tycker jag absolut du ska ta tuben ut till Hammersmith. Det är betydligt lugnare med folk där. Åker alltid dit ut när jag är i London och försöker undvika Primark på Oxford Street.

Själv åker jag med RyanAir och bor på Piccadilly Backpackers (sunkigt, ja, men billigt och väldigt centralt) och betalar ungefär 1.000 kr för flyg OCH boende 4 dagar

• My Lonely Heart

Primark, vilken svensk kedja kan man jämföra det med? Stilen och priset?

• Nickan10

Jag åker ganska ofta till London. Flyger alltid med Ryan air samt bor på Sydney Hotel. Jag bokar hotellet minst 5 månader i förväg (det är då det blir jättebilligt) och alltid direkt av hotellet , inte via de bokningssidor som finns. det kan skilja en hel del.
    googla på Sydney hotel london så hittar du dem. Perfekt läge i London. Nära till Victoria Station. Bra service, det ingår frukost (engelsk) och mycket valuta för pengarna. Ha det så kul

Svar på tråden Jag ska resa till London. Vart bokar man billigast resa+hotell?