Köttgryta men har inget vin, vad kan jag ersätta med?
Ska göra köttgryta på högrev tänkte jag men det ska ju vara vin i alla recept jag hittat o det har jag inget!
Vad kan jag ersätta med tro?
Ska göra köttgryta på högrev tänkte jag men det ska ju vara vin i alla recept jag hittat o det har jag inget!
Vad kan jag ersätta med tro?
Kanske går å ha i lite vinäger av nå slag, för syran? Å kanske typ sweet chili sås för lite mer smak, beror ju på va den innehåller i övrigt???....
Eller.... traska till affären å köp matlagningsvin, ibland finns även alkoholfritt vin i mataffären, de borde ju me funka ;)
rödvinsvinäger el matlgningsvin säger jag med
Tyvärr, ingen affär öppen här
Kan man inte ha lite extra buljong eller vatten?
Funkar säkert, smaka av :) Ingen vinäger hemma? Finns mycke i kylen som smakstärkare ;)
Personligen skulle jag aldrig ersätta vin med vinäger (tycker inte att det ens går att jämföra) utan satsa på en annan smak på grytan. Fond, örter, tomatpuré, färska tomater.... OM jag skulle haft i vinäger så skulle det isf varit balsamvinäger.
Jag har mixtrat ihop några recept jag hittade till ett som passade mig o mitt kylskåp, återstår att se hur resultatet blir
Tack för era svar! Får se till att köpa matlagningsvin om grytlusten skulle komma nån mer gång
Smakmässigt brukar det funka att ersätta rödvin med balsamvinäger och honung; ersätta vitt vin/sherry med vitvinsvinäger och honung.