• lucyluu

Sulky att ta som handbagage, märke?

Ska ut och resa och vill hitta en sulky eller liknande som är liten nog att ta som handbagage. Måtten 55'35'25 när den är ihopfälld. Någon som kan tipsa om en som är liten nog men ändå hyfsad och helst har fullt liggläge. Min pojke kommer bara vara 4-5 månader så jag vet att det inte är idealiskt men har är stor och vi har många timmars väntan vid mellanlandningen på vägen hem så jag tror inte att vi klarar oss med enbart babybjörnen.

Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Sulky att ta som handbagage, märke?
  • Helene OSV

Quinny Zapp.

MEN eftersom han är så liten vill jag egentligen inte rekommendera vagn öht!
    Köp en ordentlig ergonomisk sele och/eller en sjal och kasta babybjörnen så klarar ni er definitivt utan vagn!

• lucyluu

tack för tipset men tyvärr är även den för lång. vår lille är en liten elefant och väger nästan 8 kg och är inte ens 3 månader men man kanske kunde investera i en sådan sele som man bär som en ryggsäck... har du någon bra sele som du kan tipsa om?

• Ain

Vi har en ergo, den kan man bära pa magen, höften och ryggen med.
    Jag bar min dotter pa magen i bärsjal fram till hon vägde runt 9-10 kg. Jag tycker det gar bra, för med en sjal fördelas viken pa ett annat sätt eftersom den liksom trycker till runt hela kroppen och inte bara hänger pa axlarna.

har man en vävd sjal kan man ju bära pa ryggen med den med, om man vill.

• LinnH

Om du har en sulky som går att fälla ihop och bli långsmal (inte platt o fyrkantig alltså) så får du ha med den med till planet, där lastar de den och du får tillbaka den när du stiger av planet vid mellanlandningen! Men var noga med o säga detta till kabinpersonalen ombord. När du sen går på nästa plan gör du samma sak, lämnar den vid planet och ber att få tillbaka den direkt vid landningen. Annars har de flesta flygplatser lånebarnvagnar, fråga bara i deras information. Lycka till!

• Ain

Vi har en sadan sulky som blir langsmal, och jag tror inte att jag pa nagon flygplats vi mellanlandat pa fatt tillbaka den, trots att vi fragat. Vi har fatt ha den fram till planet och sedan inte sett den förän vi kommit fram till slutdestinationen.Det gar säkert pa vissa flygplatser, men väldigt manga verkar inte tillata att man far vagnen.

• Dixie

tror inte det finns ngn vagn du får ha som handbagage, särskilt inte om du behöver en vagn med liggläge- en del vagnar får man ta med till gaten - men det beror på vilken flygplats ni flyger ifrån

jag skulle också tipsa om att ha bärsele på flygplatsen och även en vagn med - vi har Action Baby Carrier sele köpt på edenbaby.se som jag tycker fungerar mycket bra!

• Charlien

Quinny zapp tar alla bolag ombord som handbagage; den har tom marginal! Fast den har inget liggläge.

• Tigerwoman

På Arlanda får man inte ha NÅGRA vagnar ALLS som handbagage, det kan hända i undatagsfall men den normala regeln är inga vagnar what-so-ever till gaten. Det beror på att man inte har bär-personal som standard från gaten och ner till lastutrymmet.

• lucyluu

Vi ska flyga från Köpenhamn med KLM via Amsterdam till Kapstaden och KLM sa att vi endera får checka in vagnen utan kostnad eller ha en liten hopfällbar som kan gå som handbagage (hon sa samma mått som vanligt handbagage men man kan ju alltid kolla med någon mer hos dem..) Får kanske kolla med Kastrup också eller nån här som har erfarenhet därifrån?
    Det är framförallt hemresan som ställer till det då vi har nästan nio timmar i Amsterdam och funderar på att lämna flygplasten och åka in till city.

• Linastrumpan

Jag har inget tips på vagn men skulle använda pengarna på att köpa en bra sele istället och skicka vagnen. Sälj babybjörnen och köp tex Manduca. Den selen har jag och jag kan lätt bära min 9mån på magen (11kg) i många timmar trots att jag har ryggproblem. Går även att bära på höften o ryggen. Du kommer inte att ångra dig

Svar på tråden Sulky att ta som handbagage, märke?