• Anonym (nytt jobb?)

Vad tjänar man inom kundservice på H&M?

Ser att H&M söker medarbetare till kundtjänst, antar att det handlar om att ta emot beställningar och svara på frågor från kunder via tfn.
    Är det ngn som vet vad lönen är för ett sånt jobb?
    Jag är 35 år och har jobbat bl.a. inom restaurangvärlden men de senaste åren har jag jobbat inom kommunen som behandlingsassistent, det kanske inte är relevant arbetslivserfarenhet??

• Svar på tråden Vad tjänar man inom kundservice på H&M?
  • antispantis

en kompis får ut 13-14 tusen efter skatt och då jobbar hon bara 80%, det finns ingen som jobbar heltid där

• Elenas hasselbackspotatis 86

Jag har tidigare arbetat både på tele2s kundtjänst o på en banks kundtjänst o på hiltons kundtjänst o jag tjänade 84 kr i timmen på alla 3 tror jag, tror det ligger på ungefär samma nivå på de flesta kundtjänster (jag menar, tele2 o hilton är ju så långt ifrån man kan komma).

Jag hade ingen erfarenhet alls när jag började, fick gå en internutbildning i 8 veckor för tele2 o 2 veckor för hilton. Dock är det nog ett krav på alla kundtjänster att man är snabb o stresstålig, o framför allt bra på data o sånt (man ska minst kunna skriva på tangentbordet utan att titta etc etc, hade massa sådanna krav). Men som sagt, det är en HÖG stress inne i kundtjänster...man jobbar mot klockan o tid är pengar.

Hoppas du söker, lycka till isf!

• antispantis

Har själv jobbat på just H&M men minns inte vad jag fick ut. Men vet att min kompis får så mycket jag skrev innan.
    Man kommer få 2 veckors utbildning och man kommer få ta emot beställningar först och sen efter någon månad eller så får man vidare utbildning i att ta fler frågor. Det de har som krav är att man ska ligga över 20% i merförsäljning för att få vara kvar och det är inte alltid så lätt. Jag hatade det jobbet, pga så enformigt arbete

• Anonym (nytt jobb?)
    antispantis skrev 2009-10-25 16:41:32 följande:
    Har själv jobbat på just H&M men minns inte vad jag fick ut. Men vet att min kompis får så mycket jag skrev innan.Man kommer få 2 veckors utbildning och man kommer få ta emot beställningar först och sen efter någon månad eller så får man vidare utbildning i att ta fler frågor. Det de har som krav är att man ska ligga över 20% i merförsäljning för att få vara kvar och det är inte alltid så lätt. Jag hatade det jobbet, pga så enformigt arbete
    Finns det ingen som jobbar mer än 80 %? Varför det?
    Vad innebär det att ligga över 20 % i merförsäljning?
    Visst kanske det är ett enformigt och stressigt jobb men jag mår mkt dåligt på det jobbet jag har nu så det känns som inget kan bli värre.....
  • antispantis

Man har några artiklar som är lite billigare som vi erbjuder kunderna, man får även lite provision på det, tror det var 2kr per sak man säljer. och den siffran ska ligga över 20%.
    De tycker att det blir för mycket att jobba 100% och därför har de längre, så då kan flera jobba där i stället

Svar på tråden Vad tjänar man inom kundservice på H&M?