• Marma

kan man ställa varm plåt på glashäll? med underlägg mellan då...

Köpte ny spis för nån dag sen med glashäll då men kom på nu. kan man ställa varm plåt på spisen fast då med underlägg mellan eller kan glaset gå sönder då?

• Svar på tråden kan man ställa varm plåt på glashäll? med underlägg mellan då...
  • Minisen

Glaset är ju gjort för att kunna bli varmt så det går utmärkt även om man inte har underlägg mellan...

• Marma

ok, tänkte oxå det ju det blir varm med plattorn o så men tänkte sammtidigt att värme från plåten kankse e skadlig eller nåt...:-P men tack, får se när jag vågar ställa bara plåten på utan underlägg

• Marma
    Carisma95 skrev 2009-10-25 16:59:47 följande:
    Jag har ställt varma plåtar där i flera år och våran häll har hållt (än så länge)
    ok...får testa nästa gång o håller den inte får jag skylla på fl..
  • Carisma95
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-25 17:17:23 följande:
    ok...får testa nästa gång o håller den inte får jag skylla på fl..
    Ja, skyll på FL, det är lugnt. Så länge du inte inboxar mig...!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Marma
    Carisma95 skrev 2009-10-25 17:21:54 följande:
    Ja, skyll på FL, det är lugnt. Så länge du inte inboxar mig...!
    va! så klart jag ska, kommer inboxa tills tills du ger mig en ny spis, kan ju inte vara mitt fel då ju...
  • Carisma95
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-25 17:25:49 följande:
    va! så klart jag ska, kommer inboxa tills tills du ger mig en ny spis, kan ju inte vara mitt fel då ju...
    Men du skulle ju skylla på FL. Jag är inte FL.
  • Marma
    Carisma95 skrev 2009-10-25 17:31:51 följande:
    Men du skulle ju skylla på FL. Jag är inte FL.
    just fan, glömde det men då får jag inboxa ALLA på fl då...
  • DropDeadUgly

det hoppas jag att man kan, även utan underlägg, det har vi nämligen gjort sedan vi köpte vår nya spis

• Marma
    DropDeadUgly skrev 2009-10-25 17:35:47 följande:
    det hoppas jag att man kan, även utan underlägg, det har vi nämligen gjort sedan vi köpte vår nya spis
    ok, då hoppas jag det funkar med våran oxå... e typ livrädd för skada den då gubben typ gått med historien att hans syster lyckades göra en spricka i den på grund av de ställde en stekpanna på den... sen att gubben hennes tappade stkepanna på hällen har utelämnats...men historien sitter kvar i huvudet..:-P men blir väl lugnare ju mer sliten spisen blir
  • Carisma95
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-25 17:34:48 följande:
    just fan, glömde det men då får jag inboxa ALLA på fl då...
Svar på tråden kan man ställa varm plåt på glashäll? med underlägg mellan då...