• whitetrash

"Höras i ett ärende" polisen.

Fick en kallelse idag från polismyndigheten. Det enda som stod var att jag skulle kontakta dom via telefon snarast, och att jag skulle "Höras i ett ärende" inte vad för slags ärende.
    Och nu undrar jag, kan detta handla om nått jag kanske gjort, eller handlar det om att dom vill höra mig om nått nån annan gjort?
    Är jag misstänkt för nått?

Vet att jag för ca:2 år sen skulle bli anmäld för bedrägeri/bidragsfusk av socialtjänsten för att jag hade glömt (ja helt ärligt) att skriva i en inkomst på typ 700:-
    Har ju inte hört nått om det hittills, kan det vara det som kommer och biter mig i röven nu?

Tack på förhand.

• Svar på tråden "Höras i ett ärende" polisen.
  • Amazina

Nää, det är nog bara att du kanske blivit vittne till ngt. Din bil kanske stod parkerad på ICA när någon slogs utanför. Din granne kanske odlar farligheter i vardagsrummet... Någon på ditt jobb kanske är misstänkt för att sno pennor. Det kan vara vad som helst. Ring och fråga.

• whitetrash
    Amazina skrev 2009-10-25 18:39:18 följande:
    Nää, det är nog bara att du kanske blivit vittne till ngt. Din bil kanske stod parkerad på ICA när någon slogs utanför. Din granne kanske odlar farligheter i vardagsrummet... Någon på ditt jobb kanske är misstänkt för att sno pennor. Det kan vara vad som helst. Ring och fråga.
    Okej, så jag kan ta det lugnt att det inte är jag som är misstänkt för nått iaf?.
    Försökte ringa polisen i fråga i fredags när jag fick brevet,men han är på tjänsteärende tills imorrn. Hela min helg blev rätt förstörd tack vare det här brevet.
  • Mrs Winter
    whitetrash skrev 2009-10-25 18:42:48 följande:
    Okej, så jag kan ta det lugnt att det inte är jag som är misstänkt för nått iaf?. Försökte ringa polisen i fråga i fredags när jag fick brevet,men han är på tjänsteärende tills imorrn. Hela min helg blev rätt förstörd tack vare det här brevet.
    Du kan ringa och fråga.Det gjorde jag.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym (utredare)

Det kan vara i princip vad som helst. Det är lite klumpigt skrivet anser jag. Jag skriver sådana kaqllelser i mitt jobb som utredare, men aldrig så flummigt som du beskriver.
    Du ä'r inte nskäligen misstänkt för brott i alla fall, hade du varit det hade du fått en kallelse att infinna dig på förhör....

• whitetrash

Mrs Winter skrev 2009-10-25 19:19:18 följande:

Du kan ringa och fråga.Det gjorde jag.
    Jo jag ska ringa imorgon, men jag är sjukligt nervös vad det kan handla om bara, vill få nån slags bild över det hela innan jag ringen imorrn.
  • whitetrash

Anonym (utredare) skrev 2009-10-25 19:23:15 följande:

Det kan vara i princip vad som helst. Det är lite klumpigt skrivet anser jag. Jag skriver sådana kaqllelser i mitt jobb som utredare, men aldrig så flummigt som du beskriver. Du ä'r inte nskäligen misstänkt för brott i alla fall, hade du varit det hade du fått en kallelse att infinna dig på förhör....
    Ja jag tycker det också är jävligt konstigt skrivet. Står ju inget alls om vad det handlar om, bara att jag ska "höras i ett ärende" och via telefon dessutom,snarast bara.
  • Anonym (utredare)
    whitetrash skrev 2009-10-25 19:30:04 följande:
    Anonym (utredare) skrev 2009-10-25 19:23:15 följande:
    Ja jag tycker det också är jävligt konstigt skrivet. Står ju inget alls om vad det handlar om, bara att jag ska "höras i ett ärende" och via telefon dessutom,snarast bara.
    Normalt hade man ju ringt själv från Polisen till dig, men det kan ju vara så att de inte fått tag på dig.

Ring imorrn och kolla..... du kan ju alltid "läsa ut" en del info på brevet (om de använt det brev som de borde ha gjort). Det står nog vilken rotel som skickat brevet till dig.
  • whitetrash

Anonym (utredare) skrev 2009-10-25 19:32:27 följande:

Normalt hade man ju ringt själv från Polisen till dig, men det kan ju vara så att de inte fått tag på dig. Ring imorrn och kolla..... du kan ju alltid "läsa ut" en del info på brevet (om de använt det brev som de borde ha gjort). Det står nog vilken rotel som skickat brevet till dig.
    Jo men dom har inte ringt till mig, dom kanske inte fått tag i mitt nummer, men borde dom inte ha ring till min mamma då och frågat efter numret? Nu är ju jag 25 så dom kanske inte gör så då.

Har försökt att läsa ut nått från det men det går inte, står inte nån rotel heller :S

Står bara: "Anledningen till Kallelsen:
    Du ska höras i ett ärende"

Och att jag ombeds att via telefon, ta kontakt med undertecknad. Och snarast.

En annan sak är att polisen som skickat ut det här har inte heller skrivit under det, man ser bara på namnförtydligandet vem det är. Ingen underskrift där den ska vara.
  • Anonym (utredare)
    whitetrash skrev 2009-10-25 19:40:46 följande:
    Anonym (utredare) skrev 2009-10-25 19:32:27 följande:
    Jo men dom har inte ringt till mig, dom kanske inte fått tag i mitt nummer, men borde dom inte ha ring till min mamma då och frågat efter numret? Nu är ju jag 25 så dom kanske inte gör så då.Har försökt att läsa ut nått från det men det går inte, står inte nån rotel heller :SStår bara: "Anledningen till Kallelsen:Du ska höras i ett ärende"Och att jag ombeds att via telefon, ta kontakt med undertecknad. Och snarast.En annan sak är att polisen som skickat ut det här har inte heller skrivit under det, man ser bara på namnförtydligandet vem det är. Ingen underskrift där den ska vara.
    Hmmm dåligt.... enligt mig......
    Nyfiken nu Meddela hur det går
  • whitetrash

Anonym (utredare) skrev 2009-10-25 19:47:30 följande:

Hmmm dåligt.... enligt mig...... Nyfiken nu Meddela hur det går
    Hahaha, Tro mig, är rätt nyfiken själv. Kan KA stå för nån rotel eller nått?
Svar på tråden "Höras i ett ärende" polisen.