• morriis

Bus eller godis?!!

Åh! Har jag missat något och att dom ändrat och flyttat bak ca 1 vecka eller?! För det är väl fortfarande 31 oktober som det firas Halloween!?

Igår utan för en affär stod en tjej i kanske 15års åldern med en påse i näven "Bus eller godis". Inte utklädd eller någonting. Svarade bara att ja stå du där till den siste och vänta tills det är dags.

För en stund sedan plingades det idiotiskt på dörren. Utanför står två 13 åringar "Bus eller godis". Det är inte förrän nästa helg säger sonen och får till svar "men ändå". Int heller dom var utklädda eller så.

Det kan kännas lite kul när det ÄR Halloween - men såhär är det ju fan bara rent och skärt tiggeri!

**..hamstern snurrar men hjulet är dött...**
  • Svar på tråden Bus eller godis?!!
  • Ventress
    morriis skrev 2009-10-25 19:48:40 följande:
    Åh! Har jag missat något och att dom ändrat och flyttat bak ca 1 vecka eller?! För det är väl fortfarande 31 oktober som det firas Halloween!?Igår utan för en affär stod en tjej i kanske 15års åldern med en påse i näven "Bus eller godis". Inte utklädd eller någonting. Svarade bara att ja stå du där till den siste och vänta tills det är dags.För en stund sedan plingades det idiotiskt på dörren. Utanför står två 13 åringar "Bus eller godis". Det är inte förrän nästa helg säger sonen och får till svar "men ändå". Int heller dom var utklädda eller så.Det kan kännas lite kul när det ÄR Halloween - men såhär är det ju fan bara rent och skärt tiggeri!
    Inte många rätt där - fel ålder, fel kläder och fel dag! Idioter!
  • morriis

Lite så känner jag ja...

• Stårschan

Tack! Jag funderade över vilken dag det är som gäller (eller egentligen dottern!), och nu har jag äntligen fått svar.

Ser DU skillnad på en tomte och en svamp??
  • morriis
    Stårschan skrev 2009-10-26 08:39:40 följande:
    Tack! Jag funderade över vilken dag det är som gäller (eller egentligen dottern!), och nu har jag äntligen fått svar.
    Jag var tvungen att kolla upp det. Och sonen här hemma blev eld och lågor och trodde det var nu i helgen.
  • heidi021

Jag blir också irriterad över barn som kommer och plingar på med heelt fel kläder och säger "BUS ELLER GODIS!"
    Jag tycker att föräldrarna borde hålla reda på datumet och skicka ut sina ungar när det är 31 oktober!
    Och det är skämmigt och en ungdom i 13 års ålder kommer och plingar på.. Jag tycker att det är endast för små barn.. (3-9 år ungefär)

• Bliw

och jag tycker inte alls man går runt till folk och tigger, gå hem till bekanta i stället eller de som halloweenpyntat utanför så man ser att de firar.

• Marylin76
    morriis skrev 2009-10-26 10:54:01 följande:
    Jag var tvungen att kolla upp det. Och sonen här hemma blev eld och lågor och trodde det var nu i helgen.
    ja men det ÄR väl nu i helgen? eller menar du helgen som var? *s* *snurr* måste förberda med godis i år så vi slipper allt bus.... skitungar... *s*
  • morriis

Jag skrev i söndags och menade den helgen ja

• Marylin76
    morriis skrev 2009-10-28 16:04:48 följande:
    Jag skrev i söndags och menade den helgen ja
    ahaa, då blir det till att handla lite mutor till helgen då
  • morriis

Nu kom det två ungar till. "Ja ni kan komma tillbaka när det är rätt dag, vilket det inte är idag" "aah..."

• morriis

3 nya ungar ikväll igen. Inte utklädda. Gick med varsen stor jävla ica-kasse i handen. Tom. Så det har nog blivit återkom en annan dag på flera ställen

"Mamma säger att det visst är idag"

• StarkMamma

På lördag ska mina barn gå utrustade med smörklickar i papper. Men dom lär inte ha användning av dom. Går till mormor och farmor och till kvarteret där dom alltid gått.
    På lördag är det dags

• morriis
    StarkMamma skrev 2009-10-29 19:15:03 följande:
    På lördag ska mina barn gå utrustade med smörklickar i papper. Men dom lär inte ha användning av dom. Går till mormor och farmor och till kvarteret där dom alltid gått. På lördag är det dags
    Ja på lördag kan ungarna komma hit om dom vill. För det är då det är rätt dag. Men att stora ungar, inte bara småbarn utan tonåringar, går på helt fel dag och helt outklädda. nej tack.
  • StarkMamma
    morriis skrev 2009-10-29 19:22:08 följande:
    Ja på lördag kan ungarna komma hit om dom vill. För det är då det är rätt dag. Men att stora ungar, inte bara småbarn utan tonåringar, går på helt fel dag och helt outklädda. nej tack.
    Nej så stora barn ska inte busa! Min 11-åring ska gå med sina småsyskon och tonårstjejen följer med så att allt går rätt till och inget händer dom små. Men hon kommer att hålla sig i bakgrunden och inte följa med till dörren.
Svar på tråden Bus eller godis?!!