• hallonvaniljte

Tips glidmedel torra slemhinnor

Hej på er!!

Jag är en tjej som aldrig använt glidmedel men inser att det nu är ett måste... Jag ammar min bebis och har fått grymt torra slemhinnor och det gör ont...

Jag som är en novis inom området har noll koll på vilket jag bör köpa? Finns det något på apoteket som funkar...kollade på Aco intim gel som är både vatten och silikon och Klicks med 100% silikon. Är någon av dessa två bra?

Hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig och som har mer kunskap/erfarenhet än ig

Kram å tack på förhand.

• Svar på tråden Tips glidmedel torra slemhinnor
  • KlasStures mamma

Silikon baserat är det bästa vid samlag. Vattenbaserat försvinner så fort. Fråga på apoteket så kan de hjälpa dig!

• Anatha

Har inte provat Aco men gillar inte klicks det blir nästan klistigt tycker jag. det absolut bästa enligt mig är Pure Woman siliconbaserat. Siliconbaserat är mycket bättre men funkar inte bra med kondom eller siliconleksaker. Men ska du inte ha leksaker eller kondom så skulle jag köra siliconbaserat.

Man behöver inte ha torra slemhinnor för att ha kul med glidmedel det är supermysist att runka killen med det också och bara smeta runt på varandras kön.

• hallonvaniljte

Tack för de snabba svaren

Nope, ingen kondom...då antar jag att silikon är bäst

Ingen som provat acos? Det ska ju vara någon blandning av vatten/silikon.... Lät ju inte bra att Klick var klistrig...hmmm...Kanske fel att köpa den, kändes liksom smidigt att kunna gå på apoteket...

Är det alltså pure woman som gäller eller finns det andra på markanden som är ännu bättre

• KlasStures mamma

Jag använder ACOs vårdande glidmedel. Liten pumpflaska. Riktigt bra tycker jag!

• Anatha
    dogcatbird skrev 2009-10-25 21:18:25 följande:
    Pjur Woman!
    Ja så hette det bra att du postade så folk kan söka på det om man vill.
Svar på tråden Tips glidmedel torra slemhinnor