• Anonym

Kul sätt att berätta för föräldrar mfl att man är gravid?

Vi skulle vilja ha förslag på hur man berättar att man ska ha barn för föräldrar, släkt och vänner. Gärna något kul!

Hur berättade ni?
    Har en son sedan tidigare. Funderar ev på att trycka en body med texten "Jag ska bli storebror" men det skulle vara kul med alternativ!

• Svar på tråden Kul sätt att berätta för föräldrar mfl att man är gravid?
  • ballerinamuffins

En tröja till sonen med, Nej nu tar Pip mina saker.
    Pip= han el hon

Ge ett paket till dem med bebiskläder.
    är sonen så pass stor så kan han berätta.

köp en egen tröja, jag växer.

• Anonym

Jag har en dotter sedan tidigare och väntar nu ett syskon vi funderar också på hur man ska lägga fram det. Har också tänkt på en tröja till tjejen som det står storasyster 2010 eller nått.

• Anonym (:-))

Jag lät mina stora barn berätta för mormor och morfar att de skulle få ett syskon, det tycke mina föräldrar om + att mina barn fick känna sig stolta över att vara delaktiga i sånt samtalsämne som vi stora brukar tala om, de fick möjlighetan att berätta hur de kände och vad deras förväntningar var för mormor och morfar.

• Anonym (god jul:p)

Jag och min sambo gjorde försök 2 igår och i förrgår för att bli med barn nr 2. Håller tummarna denna gång. Skulle jag bli med barn kommer jag att spräcka nyheten på julafton, till min sambo (han får ej veta innan) ska få ett litet paket på morgonen med ett par bebis strumpor lr liknande. Och mamma pappa,svärmor/far övriga syskon, ska få något som antyder på barn 2... har inte kommit p¨å en bara

• Anonym

Låt storebror bära en tröja där det står datumet du är beräknad och då smäller det eller liknande... Då får släkten fundera lite innan poletten trillar ner..

Tex: 100513 -då smäller det!

• BejbyBoo

Till min mamma gav vi ett garnnystan, stickor och en stickbeskrivning på en babyfilt!

Till min pappa gav vi en mugg med texten "Morfar" på.
    Till min mans pappa gav vi en t-shirt med texten "Farfar" på.
    Nu är vi inte i närheten av att få nr 2 än. Men jag har redan funderat lite på det! Antingen att låta vår dotter ha en tröja med "Storasyster" på, eller att jag har en tröja med "Nr 2" skrivet på magen.
    Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • Tina B

Beror ju på hur långt gången du är.

Själv gjorde jag ett VUL i v 9 och fick med mig ett kort hem. Jag sade till mina föräldrar att jag hade lite nya foton jag ville visa dem ...

• Anonym

Vilka bra förslag!!

Tanken från början var att berätta på julafton för alla men tror inte det komemr gå att dölja så länge. Tror jag är i v 14-15 då och gissar på att det börjat synas lite då, är väldans smal och dessutom brukar det synas fortare när kroppen redan varit med om det en gång sägs det. Dessutom träffar vi mina föräldrar nästan varje dag. Men vi håller nog ut i det längsta, klarar vi oss till julafton kanske det får bli då :)

Storebror är för liten för att säga något, kan inte säga så mycket än.

Lät kul med tröja åt mig själv med nåt av förslagen alt någon åt sonen. Får fundera lite. Bra förslag i alla fall!

• Kopparkruka

Nu är inte jag gravid själv, men jag har redan börjat tänka ut lite roliga sätt att berätta det på

Mamma ska få ett mönster och ett tygstycke till att sy en body (hon är sömmerska)
    Till svärföräldrarna ska jag nog baka en sådan här tårta -> ajsmoonlightbakery.net/yahoo_site_admin/assets/images/Pregnant_Belly_Baby_Shower_Cake.80205639_std.jpg och se om poletten trillar ner
    Till pappa funderar jag på en kulram (han är ekonom) och skriva "Ser fram emot att träffa dig morfar"
    Har man flyt, lyckas man ju träffa in det här runt jul nån gång

hmm... funderar på mer saker...
    ministrumpor är ju med en idé. Sen har jag sett tröjor där det står "dad-to-be" på bröstet. Är också en kul grej att se hur lång tid det tar innan någon reagerar
    Läste även om någon som la EN bulle i ugnen, och bad sin mamma/svärmor att kolla till ugnen. Mamman/svärmorn sa förvånat att det låg EN bulle i ugnen, sen tog det väl EN-TVÅ-TRE sekunder innan tjutet kom Det tycker jag är en supersöt historia!

• Anonym

Haha, det där med EN bulle i ugnen tyckte jag va himla bra!

• Anonym

Är inte gravid än men hoppas vara det till jul
    Då ska jag köpa en tröja till min dotter som det står storasyster på.
    Ska ge henne den i julklapp. skulle vara riktigt spännande att se hur alla reagerar

• Anonym

Anonym (god jul:p) skrev 2009-10-26 10:13:17 följande:

Jag och min sambo gjorde försök 2 igår och i förrgår för att bli med barn nr 2. Håller tummarna denna gång. Skulle jag bli med barn kommer jag att spräcka nyheten på julafton, till min sambo (han får ej veta innan) ska få ett litet paket på morgonen med ett par bebis strumpor lr liknande. Och mamma pappa,svärmor/far övriga syskon, ska få något som antyder på barn 2... har inte kommit p¨å en bara
    Den här va rätt bra om man tänkt berätta på julafton; ett tryck med "Årets julklapp" att sätta på en egen tröja:
    www.gladagrodan.se/product_info.php&products_id=586
  • voddo

Fick höra om ett par som skickade ett litet paket till sina nära å kära innehållet var en liten sugnapp (tutte). Gulligt tycker jag!

Svar på tråden Kul sätt att berätta för föräldrar mfl att man är gravid?