exakt vad står det i ett polisutdrag?
jag snattade en gång när jag var 16 år. mycket dumt och jag ursäktar det verkligen inte. pricken kommer jag ha i 10 år.
kommer detta stå i polisutdraget?
skäms varje dag för det jag gjorde!
jag snattade en gång när jag var 16 år. mycket dumt och jag ursäktar det verkligen inte. pricken kommer jag ha i 10 år.
kommer detta stå i polisutdraget?
skäms varje dag för det jag gjorde!
ingen som vet ? ska ha med ett polisutdrag till ett jobbansökan.. och står det med så kommer jag inte söka. synd att det ska påverka hela ens liv, men det förtjänar jag.
Gå och begär ditt utdrag på närmaste polisstation så ser du med egna ögon innan du söker, men om det är det enda som finns med och det hände när det var så ung så borde det inte vara en belastning för dig ang jobbet du vill söka. Att det känns pinsamt kan jag väl förstå, men alla har gjort något dumt någon gång bara det att alla inte har åkt fast.
Det kan väl inte stämma?? Fick du bara böter står det kvar i fem år. Tio år är om du får fängelse (och skyddstillsyn tror jag också).
Håller med, 5 år är det ju!
Om jag betalade 500 kr så skulle det enbart finnas i 5 år, annars 10.
Så sa dom till mig iallafall. Och jag hade inte pengar att betala just då. så dom sa att det skulle finnas i 10 år
Kan du vara säkert att få jobbet när man är bad att visa polisutdrag mmellan väntat på svaret?.
snatteri står med i belastningsregistret i 5 år.