Hej!
Jag kan inte göra annat än att rkeommendera Mama Mia på Karlaplan. Jag hade till en början en Bm där personkemin inte stämde överens, bytte då och fick verkligen en underbart söt barnmorska (som tyvärr slutar nu den 15 oktober). Men jag vet flera som går där och som sagt är nöjda.
Och ja, väntetiderna kan ibland bli långa, men det kan jag precis som du TS ta.
Att man förväntas driva vissa fårgor själv är en självklarthet. Så är det väl alltid
Jag har inte märkt av vare sig slarv med koll av värden eller uppföljning av dessa, snarare tvärtom. Har aldirg stött på en mer noggran MVC, med bra läkare som hjälpte mig igenom en sjukskrivning som till en början inte skulle blivit godkänd. Har haft deras fulla stöd hela tiden.
Vad beträffar föräldrautbildning så har i alla fall Mama Mia en "förlossnings förberedande kurs" som omfattar 3 * 3 timmar. En barnmorska som föreläser om vad som händer i kroppen vid förlossningen, alla olika skeden samt smärtlindring. Kanon kan jag bara säga!
Jag har ju haft både negativa och positva erfarenheter av Mama Mia, men i slutändan har de alltid varit hjälpsamma och gjort det mesta möjliga av situationen för att man ska trivas med sin mödravård där. I alla fall i mitt fall.
Hoppas du blir lite klokare!
Mvh, Sara v36