• Lisa76

Pojkdocka - var hittar jag en sådan?

Hej!

Min dotter ska bli storasyster i Februari, och då har jag fått tips om att köpa en docka till henne så att hon kan vara "med och förbereda" mm. Eftersom vi vet att vi kommer att få en liten kille, så vore det kul att köpa en pojkdocka till henne. Det behöver inte vara en med snopp, utan bara en lite "neutral" docka, gärna med tygkropp... Men panik - var hittar jag en sådan? I går var jag i 3 olika leksaksaffärer och de hade bara rosa, lull-lull dockor Den enda pojkdockan jag hittade var jättehård och gjord i plast och var inte ens söt

Vet ni möjligtvis var jag kan hitta en pojkdocka, så tar jag tacksamt emot tips!

Tack / Lisa

• Svar på tråden Pojkdocka - var hittar jag en sådan?
  • JoMaMo

"Rubens barn" skulle jag rekommendera, helt i tyg och i flera olika modeller, pojkar och flickor och i olika storlekar. Finns på nätet (ABC leksaker t.ex) men säkert i mindre barnaffärer (inte BR och Toys r us)

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jag har sett att de säljer pojkdockan David på Ica Maxi.

• piggen

Har sett flera pojkdockor i leksaksaffärer fast de är med plastkropp men tror du inte att det är bra att den är helt i plast?
    Då kan storasyster bada dockan och mata med nappflaska osv. Det tycker iaf min 2 åring är riktigt kul.

Svar på tråden Pojkdocka - var hittar jag en sådan?