• Tess2

Fotoautomater i Sthlm - OT!

Det här är som sagt off topic, men här brukar finnas så mycket hjälpsamma människor...

Ska ta passfoton och tycker inte om att gå till fotograf. Är det någon som har tips på var i Sthlm det finns fotoautomater? Centralstationen kanske? Om någon svarar så kanske du/ni också vet vad det brukar kosta och om det är fem- el tiokronor man ska ladda upp med.

• Svar på tråden Fotoautomater i Sthlm - OT!
  • kristinah

Jag fotade mig där man lämnar in ansökan för pass. Det fanns flera automater där (polishuset på kungsholmen). Vad det kostade?!oj oj oj kommer inte ihåg riktigt men jag tror det var 40:- för 4 kort, kanske 50:-. Mynt var det som gällde men det fanns växlingsautomater där också.

• Tess2

Tack Kristinah - någon som har fler tips?

• HelenS

Jag tog passfoto häromdagen på min mage och skickade bilder till blivande farmor och mormor på morsdag. Då tog jag i Farsta C.

• Saucy

Fotoautomater finns lite här och var. Tex på de flesta större tunnelbanestationer som; slussen, fridhemsplan, gullmarsplan, mariatorget - kolla närmast där du bor. Annars fullkomligt KRYLLAR det av dem inne på centralstationen och cityterminalen. Finns också inne på Åhlens City. Jag har också för mig att det kostar 40 eller 50 guldpengar. Inte mer iaf.

Hoppas de blir bra!

Svar på tråden Fotoautomater i Sthlm - OT!