Coop vs. Willys
Vad är egentligen billigast Coop Forum eller Willys.?
Ska storhandla idag och kom på att vi har ju ett coop nära med.
Vad har ni för erfarenheter av coop?
Vad är egentligen billigast Coop Forum eller Willys.?
Ska storhandla idag och kom på att vi har ju ett coop nära med.
Vad har ni för erfarenheter av coop?
Vi har båda och där vi bor och jag tycker det är hugget som stugget. Vad som dock känns mer ekonomiskt är att Willy's (hos oss iallafall) ofta har större förpackningar av tex ris / pasta / köttfärs vilket inte COOP har. Annars har kvittona mer eller mindre varit likadana.
jag tycker willys är billigast och har bäst lågprismärken. men tror det är en smaksak.
Min erfarenhet är att Willys är billigast - och Coop är fräschast
Men detta är ju bara mina, helt ovetenskapliga iaktagelser. Varje år genomför PRO prisjämförelser, det borde gå att Googla fram dem och se vilken affär som faktiskt är billigast (på de varor som PRO valt ut).
Min erfarenhet är att coop är ganska dyrt. Coop hänger ju ihop med det som en gång var konsum och konsum var iaf då den dyraste mataffären av alla. Jag tycker iaf alltid det blir dyrt på coop.
Kolla www.matkompassen.se/, där kan man söka på butiker i sitt område och kolla prisnivåerna.
Vi handlar mest på Willys då vi tycker att de är billigast. Men vi har närmare till Coop så i bland handlar vi där. Coops blåvita våtservetter är oslagbara i pris, ca 12.50:-, och fick bra betyg i test av tillsatser så de handlar vi en hel del.
Willys är billigast för oss
När någon reporter här får för sig att jämföra hur mycket en "matkasse" kostar i de olika affärerna brukar "min" Coop Forum hamnar lägst i pris. Lägre än Willy's alltså. Själv har jag inte gjort någon jämförelse men tycker att Coop är överlägset i fräschhet och sortiment.
Vår Willys är marginellt närmare än Coop Forum. Vi varvar, fast jag tycker Coop är bättre och fräschare och kanske är det dyrare men det spelar ingen roll. Så vi handlar på Coop kanske 75% av tillfällena.
Jag gillar Willys mer och Coop är hos oss också mer ofräscht än nyfixade Willys. Jag gillar Ica Maxi också...
Coops märke x-tra är väldigt billigt och som jag tycker bra kvalite. Har t o m börjat att dricka deras kaffe istället för Gevalia. Betalar 18:90 tror jag det är för kaffet, x-tras 2-liters glass kostar 13:50, x-tras ketchup är billig, x-tras grillkorv kostar bara 11:90. Jag har Konsum närmare än Willys och jag har hittat många billiga produkter hos Coop som jag tycker är helt ok.
Jag arbetar i samma hus som Coop Forum men har bara ett stenkast bort till Willys. Jag tycker att Willys lågprismärken är mkt bättre än coop x-tra, men ska man handla kända märken är det inte så stor skillnad.
Vi köper så gott som allt kött, kyckling och fisk på Coop, men gör en storhandling på Willys varje månad.
Vi har Willys, Coop och Ica maxi, väldigt nära där vi bor. Även City gross ligger nära.
Prismässigt så tror jag att Willys är biligast, sen City gross, sen Coop och sist Ica Maxi.
Men vi skulle nog bara handla på Willys om det inte var så att jag handlar på coop när jag jobbat (samt fräschar billigare köttdisk)
Det är min uppfattning iaf:)