• Lilla V

Idétorka! Nån som har nån idé vad jag kan skriva ett reportage om?

Jag är frilansskribent och tänkte att jag kanske kan få inspiration från mina goa vänner på Familjeliv :) Nån som har nåt bra förslag vad ni skulle vilja läsa om, o i vilken tidning? Nån nyhet, nån händelse, nån annorlunda grej, ny upptäckt, annorlunda kurs..nåt livsöde...har idétorka!!
    Är det nåt man måste besöka får det vara i Göteborgs eller Hallandstrakten. Annars tar jag emot all inspiration!

• Svar på tråden Idétorka! Nån som har nån idé vad jag kan skriva ett reportage om?
  • sarasarasara

Ja... Nu är det ju som frilansskribentens arbetsuppgift att även komma på idéer och sälja in dem, inte bara att skriva.
    Jag är också frilans och mina idéer är det som jag vakar som mest svartsjukt och snålt över.
    Många kan skriva, men ska man få jobb sålda gäller det att man hittar de där unika vinklarna...

• Lilla V
    sarasarasara skrev 2009-10-26 12:33:01 följande:
    Ja... Nu är det ju som frilansskribentens arbetsuppgift att även komma på idéer och sälja in dem, inte bara att skriva. Jag är också frilans och mina idéer är det som jag vakar som mest svartsjukt och snålt över.Många kan skriva, men ska man få jobb sålda gäller det att man hittar de där unika vinklarna...
    Jag vet :) det e ju det som e halva jobbet! Men det skadar ju inte att ta in tips från andra, de kan ju veta så mycket jag ite vet. Och det är ju de som ska läsa. Lycka till till dig med!
Svar på tråden Idétorka! Nån som har nån idé vad jag kan skriva ett reportage om?