• Sannis83

Farligt?? Någon som har haft mögel inomhus??

Undrar om det är någon som har haft mögel inomhus?
    Jag har märkt att det är något svart längs med fönsterlisterna i sovrummet. Jag har tagit med tops och det går att delvis gnugga bort det men det kommer liksom tillbaka.
    Jag har börjat inbilla mig att jag känner av "möglet" rent fysiskt, känner mig hängig och får ofta huvudvärk. Jag vet ju som sagt inte om detta är mögel men har de känningarna. Vad tror ni? Har ni haft någon erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Farligt?? Någon som har haft mögel inomhus??
  • Trill
    Sannis83 skrev 2009-10-26 12:40:37 följande:
    Undrar om det är någon som har haft mögel inomhus? Jag har märkt att det är något svart längs med fönsterlisterna i sovrummet. Jag har tagit med tops och det går att delvis gnugga bort det men det kommer liksom tillbaka.Jag har börjat inbilla mig att jag känner av "möglet" rent fysiskt, känner mig hängig och får ofta huvudvärk. Jag vet ju som sagt inte om detta är mögel men har de känningarna. Vad tror ni? Har ni haft någon erfarenhet av detta?
    Lite mögel vid fönsterlisterna är inte farligt. Om du sätter i ny tätningslist i fönstret så slipper du nog möglet.

Om man har en massa fukt i väggarna är det värre. Det kan ex skapa allergi hos småbarn.
  • Callina

Ta dit någon för att kolla vad det är. Har du tur får du ju reda på att det inte påverkar dig fysiskt och att huvudvärken inte beror på detta, då kanske den försvinner helt {#lang_emotions_smile} Annars får du ju besked om hur ni blir av med det.

• BlommyNess12

Om du är allergisk så kan du ju känna av mögel. Vistas jag i ett mögligt hus så blir jag "sjuk" (hostig, snuvig, allmänt dålig)

Svar på tråden Farligt?? Någon som har haft mögel inomhus??