Indragen hud=bröstcancer?
Jag upptäckte för ca en vecka sedan att jag har ett område av indragen hud på vänster bröst. Indragningen är ej djup, men märks tydligare när jag håller upp armarna i luften. Jag har försökt känna efter om jag har en knöl någonstans i området men inte hittat mer än vad jag tror är bröstkärtlar, dvs EJ släta utan med "raspiga" som ytan på en bröstkörtel känns. Sedan en tid har jag haft känningar/dov smärta i vänstra bröstet, som känns som när man ska ha mens. Jag är ej gravid och har ej fött barn, jag är 29 år. Självklart googlar man på nätet och hittar en massa negativt om indragen hud, hudnappning som då är nedbrutna celler till följs av tumören. Jag undrar om det finns en insatt människa här som vet om man kan ha hudnappningar pga godartade tumörer eller andra skäl? Jag har i vänstra bröstet gjort ultraljud för ca 7 år sedan efter en bröstförminskning där brsötkörtlarna "klumpat ihop sig" i en knöl, den visade sig alltså vara ofarlig, jag har kvar den och den har inte ökat i storlek. Eftersom det inte var en bindvävsknuta behövdes den heller inte tas bort. Har man alltid en knöl under området som är indraget eller finns det bröstcancer som yttrar sig utan knölar.....? Man tycker ju att tumören bör vara relativt stor om huden runtomkring skrumpnat ihop. Mycket funderingar och hoppas som sagt en insatt människa kan hjälpa mig, vågar inte ta steget att ringa bröstmottagningen ännu....
// Oroad