Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Coolblomman

Fingerfärg

Jag har en fråga ang fingerfärg....det står ju på kartongen att ej lämplig för barn under 3 år. innehåller vassa spetsar.

????

fattade inte va de menade....men kan min 9mån använda fingerfärgen eller? färgen är ju giftfri och ofarlig står det oxå....

Snälla kan någon hjälpa mig???

Tacksam för svar snabbt!

• Svar på tråden Fingerfärg
  • mammaNena

vassa spetsar?? vad har du köpt för färg ??
    Låter ganska komiskt, eller menar dom att lockat kan vara vasst och skära sig på det?!?!
    Ingen aning du, men min dotter målade fingerfärg innan 3 år och hon skar sig inte! inte ens på pappret Vart har du köpt den?

• ettlitetunder

bara du inte låter han/henne leka med tuben/burken. Och inte äter/suger på händerna. Det är ju inte farligt att få i sig men bör ju undvikas.
    Vi har gjort mkt teckningar, kort, tavlor med fingerfärg. Vi köpte även några burkar från Panduro, sånna för tyger, funkar också ju=)

• mammaNena

det Borde ju inte vara någon fara! Vi har alltid köpt på panduro. både sån färg och vattenfärg! dom har ofta rea och deras vatten färg e ju betydligt bättre än den där billiga man kan köpa på ica eller leksaks affären + att man får en bra pensel till! sen blir det ju alltid pärlor, glitter osv. osv. men om du bara undviker att gå in och titta på dom sidorna så e det nog ingen fara

Svar på tråden Fingerfärg