• Kathrine

L-format vardagsrum -vill du visa mig hur ni möblerat

Vi har ett L-format vardagsrum som är på ca 38 kvm. Det är svårmöblerat hur vi än gör känns det som om det blir tomt i en sektion av rummet.

Ni som har L-format vardagsrum hur har ni möblerat visa gärna foton

• Svar på tråden L-format vardagsrum -vill du visa mig hur ni möblerat
  • Kathrine

Ingen med liknande dilemma...

• Kodia

Jag har inga foton, men skall försöka förklara!
    Om man tänker sig att L:et är uppdelat i tre rutor, så har vi soffgrupp i ena änden, matsalsbord i andra, och piano, lekyta/utgång till altan i mitten.

Jag tror man skall sträva efter att få båda ändarna på L:et lika "tungt" möblerade.

Vilka funktioner/möbler vill ni ha i vardagsrummet? Dörrar, fönster?

• Mollymajs

Vi kommer ha ett L format v rum i vårt nya hus på 38 kvm.

Så som vi tänkt i möblera det så kommer vi ha tv del vid den koratre delen av L och vid den längre matsalsbort o nån skänk/ vitrin skåp. I mitten kommer vi ha en liten fotölj o brickbord typ o en liten lampa. I mitten finns även en Kakelugn.

• Kathrine

ts
    Vi har just nu en sektion med soffa och tv en sektion med matsalsmöbler och en där barnen har haft sina leksaker. Nu behöver inte leksakerna vara i vardagsrummet längre så det blir en sektion att möblera. Vi tänkte ha några mindre fåtöljer där och ett bord. Helst 4st fåtöljer så man kan sitta flera personer där.

Moolymajs: Vi verkar ha lika stora vardagsrum. Vi bor i ett Götenehus modell Sundbyholm . Vad skall du flytta in i för typ av hus?

Svar på tråden L-format vardagsrum -vill du visa mig hur ni möblerat