• Juno

Hur ofta badar du i ditt badkar

Vi håller på att göra ett nytt badrum med badkar bland annat. Att barnen badar i badkar är ju sin sak men badar vuxna i badkar? Hur ofta använder DU badkaret? (inte hur ofta någon i familjen använder det)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta badar du i ditt badkar
  • gintonic77

Jag har inget badkar för tillfället men när jag har det badar jag cirka 1-2 ggr per vecka. Något oftare vintertid.

• moonweb

1-2 gånger i månaden, och då badar jag lääääänge! Men oftast hinner jag inte bada, utan duschar istället.

Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • rosenknopp09

hade aldrig tid att ligga i plurret så vi badade väldigt sällan,några ggr/året men nu saknar jag att jag inte har badkar... nu har jag istället dusch..

• Siriva

Alldeles för sällan tyvärr!! 1 ?2 ggr i månaden. Där jag bodde innan hade jag inte badkar ock då längtade jag verkligen efter att få badkar.
    När vi flyttade hit valde vi till badkar men som sagt, det är mest sonen som badar (och OFTA!!)

Ska skärpa mig och bada lite mer.

• Cecese

Jag och mannen badar typ aldrig. Jag har bott här i 4 år och jag har badat kanske 3-4 gånger och mannen 2 gånger. Barnen badar där kanske 4-5 gånger om året, vi har skötbord ovanpå så det tar en stund att röja bort allt så det går att bada annars skulle dom nog bada oftare. Småpojkarna 3 år och 1 år har små plastbadkar som dom badar ofta i.

• Stårschan

Hatar att duscha, älskar att bada, så jag gör det så ofta som jag hinner. Tyvärr inte mer än ett par gånger i månaden.

Ser DU skillnad på en tomte och en svamp??
  • Åsa med 3

Minst en gång i veckan, men inte för att jag gillar att bada precis, är ofta stressad och har inte ro att ligga länge. Jag badar enbart för att få upp värmen när jag är sådär superfrusen enda in i benmärgen...vilket tyvärr händer ganska ofta, och då är bad det enda som hjälper.

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • HelenaMaria

Nu på hösten/vintern kan det bli upp till två-tre ggr per vecka. Jobbigt att duscha när man är lite kall, däremot skönt att krypa ner i ett varmt bad.

• Zimlis

Några ggr om året blir det - utslaget på hela året kanske det blir 1-2 ggr/mån Helt klart oftare vintertid.

Hade inget badkar i förra lägenheten så lyckan va enorm över att ha badkar i denna och det blir även badkar i huset vi flyttar till. Alltså även om vi inte badar så ofta så är det skönt att det finns och att man har möjligheten

Svar på tråden Hur ofta badar du i ditt badkar