• kalmar brud

Vad skriver man på en kondolens blomma?

Sitter här och ska skicka ett blombud till ett par vänner som har förlorat sin lilla pojk på 2 år och 3 månader.
    Han kämpade med Neuroblastom canser i 8 månader, sen gick det inte mer.

Man vill ju gärna skriva en litenhälsning... Men vad skriver man?

• Svar på tråden Vad skriver man på en kondolens blomma?
  • Kulta17

Bra fråga. Finns det något som inte blir en klyscha? Vad du än skriver tror jag att dina vänner blir glada över att du tänker på dem. Kanske du ska skriva det? Och att du finns där om de behöver något. Eller lämna över blomman själv så kan du säga det som känns rätt där och då.

• Puzzgurkan85

Hade han något han älskade att leka med eller göra? Kanske kan skriva något som:
    Vi ses senare, jag tar med mig bilbanan.

Lite beroende på hur föräldrarna är. Det ska vara till respekt för dem, men de kondoleanser jag själv tycker om är de med hopp i, de med glädje genom sorgen. Så man tänker på fortsättningen. En begravning är ju ett avslut och en början i ett.

• The Black Lady

Ni finns i våra tankar...

• Anonym

Det finns inga ord
    Ni finns i våra tankar
    Många kramar från xxxxx

• Kulta17
    Puzzgurkan85 skrev 2009-10-27 08:12:08 följande:
    Vi ses senare, jag tar med mig bilbanan.
    Usch det hade inte jag gillat. Men som skrevs är det ju upp til hur föräldrarna är och det vet TS bäst.
  • kalmar brud

Dom har en son som är 7 år också. För att han inte ska kännas sig undan knuffad så tänkte jag skicka en godis påse eller så till han. Han tycker nog inte blommor är så kul

Svar på tråden Vad skriver man på en kondolens blomma?