• kirei

Känner inte så mycket av graviditeten ...normalt eller?

Är det många andra som inte känner så mycket av sin tidiga graviditet?

Vi är i vecka 5+5 och magen känns mest svullen, lite uppblåst. Brösten har ömmat från och till, och en enda gång illamående. Känns som att det borde vara fler symtom ...
    Är det många andra som inte heller känner så mycket i början?

• Svar på tråden Känner inte så mycket av graviditeten ...normalt eller?
  • Maraschino

När jag väntade min son kan jag inte påstå att jag kände annat än ömma bröst...

Den här gången känner jag dock av hela kroppen!!!

• Xara

Jag har inte känt ett endaste dugg i kroppen i någon av graviditeterna förrän första sparken kommit... (men "alla andra" verkar ju ha en uppsjö av symptom, så jag har varit väldigt förvånad båda gångerna av att inte märka av att det växer en liten människa inuti mig !)

• cameron

Här är en till som inte har speciellt mycket symptom. Har känt mig något tröttare och mått lite lätt illa vid ett par tillfällen, men annars mår jag ungefär som vanligt. Själv är jag i v 5+0. Det är ju fortfarande ganska tidigt i graviditeten för oss båda så symptomen kommer säkert först senare. Tycker att man hör talas om många som börjar må illa först runt v 7. Det bästa är nog att inte oroa sig för mycket

• Camster

Jag har precis samma tankar... förra veckan mådde jag hel-illa men nu... ingenting. Visst, svullen mage och lite större boppar men inget mer... känner mig inte gravid. Är det "a bad sign"???

• Tuula

Jag är i slutet av vecka 13 nu och har egentligen inte märkt av graviditeten så mycket. Jag har aldrig varit illamående, men mina bröst har växt en storlek. Det verkar vara ganska vanligt att man inte märker av det så mycket, och det behöver inte alls vara ett dåligt tecken. Jag var helt inställd på att må illa i några veckor i alla fall, så jag tyckte att det var jättekonstigt att jag mådde hur bra som helst!

Jag inbillar mig att det skulle kännas mer verkligt om man hade lite fler symptom, men man får väl vänta på ultraljudet istället!!

• Alfelina

Jag är i vecka 30 och jag har inte så många fler symtom än du har!!! Har bara gått upp ca 6 kilo. Har aldrig direkt mått illa. Har inte fått några bristningar. Tur att magen har växt lite och att det kan puffa till lite i den. Annars skulle jag verkligen undra omjag var gravid Det enda äratt jag har ständigt lock föröronen.

• iddizlover

jag kände inget förrän i v. 8 ungefär.... det var då jag kom på att jag kanske skulle göra ett test för att kolla.... sen efter det så kände jag inget spec förän magen började växa och det var ju ungefäri v. 12 lr nått sånt....

• enilorac

Fullt normalt ! Är så olika för alla och själv har jag bara känt av ömma bröst och jag är i v12 ! Du kan se det som tur så länge du inte mår dåligt, för det lär nog komma en del krämpor senare.

Kram C

Svar på tråden Känner inte så mycket av graviditeten ...normalt eller?